۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
دوچرخه ورزشی ثابت «هوشمند» رونمایی شد

دوچرخه ورزشی ثابت «هوشمند» رونمایی شد

شرکت Peloton در جدید ترین دوچرخه های ثابت ورزشی خود از فناوری های به روز هوشمند بهره گرفته است، دوچرخه های Bike Plus دارای قابلیت اتصال به اینترنت بوده و از برنامه های سیری و اپل واچ نیز پشتیبانی می کنند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از ورزشکاران تمرینات حرفه ای خود را از سالن های ورزشی به محیط منزل انتقال دادند؛ در این راستا، سازندگان کالاهای ورزشی محصولات جدید را به سمت ورزشهای انفرادی چند منظوره سوق دادند که پاسخگوی تمامی نیاز های یک ورزشکار حرفه ای و آماتور در محیط منزل باشند. محصولات جدید مبتنی بر آخرین فناوری های روز هستند و تجربه ورزشی لذت بخش همراه با سرگرمی را برای ورزشکاران به ارمغان می آورند.

شرکت Peloton به عنوان یکی از شاخص ترین سازندگان محصولات ورزشی، از جدیدی ترین دوچرخه ورزشی مبتنی به تکنولوژی های مدرن رونمایی کرد؛ این دوچرخه Bike Plus نام دارد و در اواخر ماه جاری به بازار های جهانی عرضه خواهد شد. Bike Plus دارای قابلیت اتصال به اینترنت و پشتیبانی از برنامه های به روز بدنسازی است.

بارزترین ویژگی Bike Plus مانیتور لمسی ۲۳.۸ اینچی است که با حاشیه های ضخیم احاطه گردیده و در طرفین با دو بلندگو پرقدرت تجهیز شده است. این مانیتور چندمنظوره دارای سنسورهای حساس به نور می باشد و با تغییر نور محیط، اعمال نور و شفافیت نمایشگر نیز به حالت مطلوب تغییر خواهد یافت. به عنوان مثال شفافیت نمایشگر برای تمرینات عصرانه با تمرینات صبحگاهی متفاوت است و کاملا با نور محیط انطباق پیدا می کند؛ در قسمت بالای مانیتور از یک دوربین کوچک برای ایجاد مکالمه های ویدئویی استفاده شده است که قادر است از بورد ۳ متری تصاویر با کیفیتی را ارسال نماید.

گفتنی است، مانیتور این دوچرخه دارای قابلیت چرخش به طرفین است و ورزشکاران را قادر می سازد تمامی کلاس های برخط ورزشی همانند یوگا و مدیتیشن را به صورت همزمان دنبال کنند و یا از برنامه های ورزشی Bike Bootcamp ذخیره شده در حافظه مانیتور استفاده کنند.

جالب ترین بخش این مانیتور، امکان پخش برنامه های تلویزیونی اینترنتی، استریم سازی برنامه از طریق گوشی های هوشمند و پشتیبانی از برنامه های Roku app  , Fire TV app,، AirPlay، Cast می باشد. قابلیت پخش تلویزیونی همراه با سایز ۲۳ اینچی، این مانیتور را به یک سینمای کوچک ورزشی و تفریحی هوشمند تبدیل کرده است که به تنهایی پاسخگوی سلیقه های بسیاری از کاربران هم از منظر ورزشی و هم از لحاظ سرگرمی خواهد بود.

همانطور که قبلا بدان اشاره شد، این مانیتور در قسمت جلویی با یک بلندگوی ۲۶ واتی و در قسمت عقب با یک ووفر تجهیز شده است که فرکانس ۴۰ تا ۵۰۰ هرتزی را پشتیبانی می کنند؛ در کنار بلندگوها، سیستم هدفون بی سیم بلوتوثی و محل اتصال جک هدفون نیز به مانیتور اضافه شده اند تا گزینه های پخش موسیقی و تماشای فیلم را شخصی سازی کنند.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد دوچرخ های Bike Plus می توان به ادغام GymKit با Apple Watch  اشاره کرد. با جفت شدن مانیتور به اپل واچ، قابلیت پایش ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، میزان کالری از بین رفته را بر روی نمایشگر نشان داده می شود و در صورت تمایل کاربر، تمامی سوابق دوره ای در حافظه ذخیره می گردند. در واقع، با جفت شدن Apple Watch، تمرینات در برنامه Health's Apple با تمام داده های مربوط به دوچرخه، مانند خروجی انرژی، بررسی می شوند و به صورت پیغام های روزانه در اختیار ورزشکار قرار داده می شوند.

جالب است بدانید، این مانیتورها از برنامه های سیری نیز پشتیبانی می کنند، با استفاده از برنامه سیری کاربران می توانند اطلاعات مرتبط به مسابقات ورزشی، پیام، ایمیل یا تماس های شخصی خود را بخواند، سوالات مد نظر را بپرسند، فرمان های صوتی ایجاد کنند، برنامه های روتین روزانه را ذخیره سازی نمایند و در زمان های مقرر شده با استفاده از نوتیفیکیشن و اعلانات آگهی یابند. علاوه بر این برنامه سیری ورزشکاران را قادر می سازد که از طریق دستورالعمل های صوتی با تمامی برنامه های ورزشی آنلاین جفت شوند و از نمایه های آنها استفاده کنند.

بدنه این دوچرخه بسیار محکم است و تحمل وزن ورزشکاران تا ۱۲۵ کیلوگرم را دارا می باشد، این دستگاه دارای ۸ حالت (سختی و نرمی) با سیستم پیشرفته الکترو مگنت قابل تنظیم می باشد و با کیفیتی که در خود دارد پدال زدن بدون لرزش را برای ورزشکاران هموار می سازد، نشیمن گاه دوچرخه بر اساس جنسیت و قد ورزشکار قابل تنظیم بوده، به گونه ای که با ارتفاع و شیب مانیتور دارای هماهنگی کامل است.

همچنین، زین دوچرخه بسیار منعطف عمل می کند و به گونه ای تنظیم می شود که هنگام رکاب زدن حتی در پایین ترین حالت نیز ساق پای کاربر به میزان بسیار کم خم می شود. میزان مقاومت دوچرخه از حالت پایین آغاز می شود و با افزایش مقاومت ادامه می یابد، بنابراین قابلیت تنظیم مقاومت  در این دوچرخه، یک تمرین بی نظیر را ایجاد می کند.

به گزارش سایت رسمی شرکت Peloton ، محصولات Bike Plus از اواخر ماه جاری با قیمت 2.495 دلار به بازار های اروپایی و آمریکایی عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۷۰٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha