۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری جو طی چند روز آینده خبر داد و اظهار کرد که روز پنجشنبه، سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش بازار، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت که این موضوع باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

وی افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی از نوار غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا مناطق غرب و ارتفاعات البرز مرکزی را در برمی‌گیرد و سپس روز جمعه گستره بارش‌ها در شمال غرب، دامنه‌های مرکزی البرز، غرب و همین‌طور جنوب غرب، زاگرس مرکزی و جنوبی و غرب دریای خزر فعال خواهد بود.

رفیعی گفت: برای سه‌شنبه نیز انتظار داریم که این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق، در شمال شرق و به شکل خفیف در برخی از مناطق شرق فعال باشد که تا روز یکشنبه ادامه بارش‌ها در شرق و جنوب شرق کشور محدود می‌شوند و سپس این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

به گفته وی فعالیت این سامانه بارشی به شکل برف و باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک و برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از نظر شرایط دمایی از امروز تا پایان هفته، روند تدریجی افزایش دما را در بیشتر مناطق کشورمان خواهیم داشت که این افزایش دما در مناطق شمال غرب و همین‌طور شرق و جنوب شرقی کشور و سواحل دریای خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل همین افزایش دما، امکان ذوب برف و بالا آمدن آب رودخانه‌های محلی در سواحل دریای خزر وجود دارد.

رفیعی با بیان اینکه روز پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید و خیلی شدید در استان‌های اردبیل و گیلان رخ خواهد داد، افزود: وزش این بادها، به‌ویژه در دامنه و کوه‌های این استان خواهد بود. همچنین احتمال وقوع بهمن در این مناطق هم دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: امروز شرق و مرکز خلیج‌فارس مواج خواهند بود، به‌طوری‌که ارتفاع امواج تا یک و نیم متر خواهد رسید.

وی گفت: طی پنجشنبه و جمعه، شمال خلیج‌فارس همین شرایط را خواهند داشت و روز پنج‌شنبه ‌تا روز شنبه نیز دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران قسمتی ابری و غبارآلود خواهد بود و در برخی از ساعات نیز وزش باد را خواهد داشت. فردا تهران نیمه‌ابری و غبارآلود است و در بعدازظهر، افزایش باد را خواهد داشت.

کد خبر: ۷۰٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha