۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
۵۰ واحد دامی در شهرک چگنی احیا می شود
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۵۰ واحد دامی در شهرک چگنی احیا می شود

لرستان- معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰ واحد دامی در شهرک دام چگنی با حمایت صندوق کارآفرینی امید احیا خواهد  شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حاتم شاکرمی ظهر امروز در بازدید از شهرک دام شهرستان چگنی، اظهار داشت: با حمایت صندوق کارآفرینی امید کشور، واحدهای شهرک دام شهرستان چگنی با تمام ظرفیت فعال خواهد شد؛ همچنین از محل منابع صندوق کار آفرینی امید تا پایان سال منابع مالی مورد نیاز جهت افزایش و بهره‌برداری از ظرفیت کامل واحدهای شهرک دام چگنی تامین خواهد شد.

وی با بان اینکه در حال حاضر شهرک دام شهرستان چگنی با ظرفیت ۳۰ درصد فعال است، افزود: ۳۵ درصد از واحدهای شهرک دام مشکل سرمایه در گردش و ۱۶ واحد مشکل سرمایه ثابت دارند که در مجموع ۵۰ واحد در این شهرک با حمایت صندوق کارآفرینی امید احیا خواهد  شد و ظرفیت این شهرک را کامل خواهیم کرد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور نیز در این بازدید عنوان کرد: تلاش می شود با حمایت های لازم، واحدهای فعال و نیمه فعال را با حمایت مالی البته با توجه به نوع نژادی دامی که خریداری می شود با هدف بهره وری شیر بیشتر که توجیه پذیر باشد، در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: تامین خوراک دام به صورت یکپارجه برای واحدهای مستقر در شهرک دام و سرمایه در گردش لازم در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند خوراک دام خریداری و به نسبت سرانه دام ها در اختیار دامدارها قرار دهند تا ظرفیت شیر تولیدی شهرک افزایش یابد نیاز شرکت منطقه ای پگاه را تامین کند.

اصغر نورالله زاده تصریح کرد: ضروری است تا در این شهرک زیر ساخت های مورد نیاز از جمله خدمات دامپزشکی، مشاوره های لازم، نوع نژاد دام ها و خدمات جمع آوری شیر، بازاریابی و خرید خوراک دام مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این شهرک باید به صورت تجمیعی فعالیت کند گفت: این شهرک باید خوراک دام را یکپارچه و با کیفیت خریداری کند و به نسبت دام ها در اختیار دامدارها قرار دهد و این ضعفی است که باید برطرف شود.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به ضرورت راه اندازی تعاونی در این شهرک تصریح کرد: سرمایه در گردش به شرط ایجاد یک تعاونی داده می شود که خوراک دام را خریداری کند و به نسبت تعداد راس، سرانه در اختیار آنها قرار دهد؛ در مجموع زیر ساخت خوبی انجام شده و امیدواریم در خرید نوع دام و خرید علوفه، ساز و کار تعیین شده ای مد نظر باشد تا بتواند این شهرک حداکثر بهره وری را داشته باشد.

نورالله زاده خاطر نشان کرد: ۱۱ واحد راکد و ۳۰ واحد نیمه فعال در این شهرک وجود دارد که در مجموع ۵۰ واحد نیاز به حمایت دارد.

کد خبر: ۷۰٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha