۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
تسهیلات گلخانه‌ای در اردبیل ۳ برابر افزایش یافته است
مدیر شعب بانک کشاورزی اردبیل:

تسهیلات گلخانه‌ای در اردبیل ۳ برابر افزایش یافته است

اردبیل- رجبی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: تسهیلات پرداختی برای توسعه گلخانه‌ها در استان اردبیل سه برابر افزایش یافته است.

داود رجبی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما در سالجاری نسبت به پرداخت تسهیلات برای ۱۰۰ هکتار مجموعه گلخانه‌ای در استان اقدام کردیم تا شاهد تولید و همچنین صادرات این محصولات باشیم.

وی یکی از رویکردهای بانک کشاورزی را در پرداخت تسهیلات و حمایت از طرح‌های اشتغالزا توجه جدی به مجتمع‌های گلخانه‌ای اعلام کرد و گفت: پیش از این به ازای هر متر مربع چهار میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های گلخانه‌ای پرداخت می‌شد که این رقم سه برابر افزایش یافته و به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: برای شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد که در یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار در حال اجراست، در فازهای مختلف پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی در حال انجام است.

رجبی تنوع کشت محصولات گلخانه‌ای را در استان یادآور شد و افزود: با تاکید استاندار اردبیل و حمایت بانک کشاورزی مجموعه‌های گلخانه‌ای استان می‌تواند در تأمین نیاز داخلی و حتی صادرات این محصول با برند مشخص اقدامات مناسبی را انجام دهد.

وی سودآوری این طرح‌ها را برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران یادآور شد و اظهار کرد:‌ در سفر مدیر عامل بانک کشاورزی به استان در سال گذشته و سالجاری بیشترین تاکید بر پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها و همچنین طرح‌های آبی، خاکی بود که ما تاکنون موفق شدیم برای عمده پرونده‌ها و متقاضیان با کمترین بروکراسی اداری پرداخت تسهیلات را انجام دهیم.

رجبی به اجرای طرح عظیم آبی، خاکی پایاب سد گیوی اشاره کرد و ادامه داد: برای این طرح ۲۱۳ میلیارد تومان منابع از سوی بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ قسط اول این تسهیلات پرداخت شده و مابقی اقساط نیز قرار است در سال آینده برای تکمیل این پروژه عظیم پرداخت شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با تکمیل این طرح آبی انتظار می‌رود اراضی و باغات منطقه گیوی زیر کشت محصولات متنوع رفته و به نوعی حمایت همه‌جانبه از کشاورزان به انجام برسد.

کد خبر: ۷۰٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha