۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان همدان در دستور کار قرار گرفت
مدیرکل استاندارد استان همدان در گفتگو با بازار:

استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان همدان در دستور کار قرار گرفت

همدان - مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان بابیان اینکه استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان از برنامه های جدی سازمان است، گفت: استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان همدان در دستور کار قرار گرفته است.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولیدات و محصولات استان همدان مطابق با ارجاع های علمی و بین الملی شناسنامه دار می شوند، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری همدان موفق به صدور ۱۶ پروانه‌ کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی شده است.

تولیدات و محصولات استان همدان از نظر کیفی مطابق با رفرنس های علمی و بین المللی، شناسنامه دار می شوند

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه صدور این نشان در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات است، اظهار کرد: بر همین اساس تولیدات و محصولات استان همدان از نظر کیفی مطابق با رفرنس های علمی و بین المللی، شناسنامه دار می شوند.  

وی با بیان اینکه استاندارسازی محدود به گیاهان دارویی نمی شود، عنوان کرد: استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان از برنامه های جدی سازمان است و استانداردسازی محصولات بومی و دانش بنیان همدان در دستور کار قرار گرفته است.

استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی برای شناسنامه دار کردن و تدوین استاندارد ملی محصولات

مددی در ادامه با اشاره به محصولات تولیدی بومی استان همدان مانند صنایع دستی و محصولات کشاورزی، گفت: در راستای شناسنامه دار کردن و استاندارد سازی محصولات ذکر شده که بتوانند در اقتصاد و رونق استان همدان اثر بخشی مضاعفی داشته باشند چندین موضوع به کمیته برنامه ریزی سازمان پیشنهاد شده تا بتوانیم از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی برای شناسنامه دار کردن و تدوین استاندارد ملی محصولات گام های موثری برداریم.

وی عنوان کرد: در بحث استاندارد سازی محصولات کمیت محصولات مهم نیست و کیفیت آن ها مد نظر است.

مدیرکل استاندارد استان همدان عنوان کرد: برای محصولات مطابق با منابع و ارجاع های علمی و بین المللی شناسنامه تدوین خواهد شد و محصول در هر تناژ، مقدار و میزانی که تولید یا فرآوری شود می تواند در این چرخه قرار گیرد.

مددی تاکید کرد: در واقع کیفیت محصولات تولیدی در زمینه استانداردسازی اهمیت دارد و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کد خبر: ۷۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha