۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
سقف وام مسکن باید افزایش یابد| تقویت قدرت خرید خانه در مناطق محروم اردبیل
عضو کمیسیون عمران مجلس:

سقف وام مسکن باید افزایش یابد| تقویت قدرت خرید خانه در مناطق محروم اردبیل

اردبیل - بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش سقف وام خرید مسکن باید مورد توجه قرار گیرد تا بسیاری از مردم بتوانند قدرت بیشتری برای خرید خانه داشته باشند.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کاهش قیمت مسکن با افزایش قیمت مصالح ساختمانی متوقف شده است و این موضوع سبب شده تا مسکن دارای رکود تورمی باشد و به همین منظور درصدد هستیم تا این روند را با طرح جهش تولید مسکن متوقف کنیم.

وی با اشاره به این که در حالی که در ماه‌های گذشته قیمت مسکن تا حدود قابل توجهی کاهش یافته بود، بیان کرد: یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن ایجاد جو روانی و اقتصادی در جامعه است که به همین منظور درصدد هستیم از تأثیرات روانی طرح جهش تولید مسکن برای بهبود وضعیت موجود استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به  تقویت قدرت خرید خانه در مناطق محروم اردبیل نیز گفت: افزایش مصالح ساختمانی همچون سیمان و فولاد سبب بروز مشکلات اساسی شده است و در این زمینه با حمایت‌های انجام یافته انتظار می‌رود تا حدود قابل توجهی حباب قیمت مسکن از بین برود.

بدری ادامه داد: افزایش قیمت مسکن قدرت خرید خانه اولی‌ها را کاهش داده است که به همین منظور اجرای طرح جهش تولید مسکن را برای حل این مشکلات در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم با ارائه زمین رایگان، تسهیلات کم‌بهره و تخفیفات پروانه‌های ساختمانی برای این اقشار اجاره ۹۹ ساله در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: افزایش سقف وام خرید مسکن باید مورد توجه قرار گیرد تا بسیاری از مردم بتوانند قدرت بیشتری برای خرید خانه داشته باشند که این موضوع به عنوان اولویت اساسی مطرح است و نباید مورد بی‌توجهی واقع شود، چرا که خانه‌دار شدن اقشار محروم و کم‌برخوردار جامعه در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

کد خبر: ۷۰٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha