۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
برق و گاز ادارات پرمصرف قزوین قطع می‌شود
معاون عمرانی استاندار قزوین:

برق و گاز ادارات پرمصرف قزوین قطع می‌شود

قزوین- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با تشکیل کارگروه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی در استان، برق و گاز ادارات دولتی پرمصرف قطع می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد با اشاره به برخی کمبودها در زمینه تامین حامل‌های انرژی به ویژه برق و گاز در سطح این استان افزود: کارگروهی با محوریت اداره کل مدیریت بحران، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شده که اعضای این کارگروه به صورت رندمی و نامحسوس از ادارات بازدید خواهند کرد و هر اداره یا سازمانی چنانچه نخواهد صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز را مراعات کند، بدون شک برق و گاز آنها قطع خواهد شد.

فرخزاد یادآور شد: مدیران ادارات دولتی باید همراهی لازم را داشته باشند؛ چون بصورت جدی به این موضوع ورود خواهیم کرد.

وی یادآورشد: این موضوع در مورد صنایع پرمصرف هم صادق است و قطعاً برای صنایع و کارخانه‌هایی که مدیریت مصرف سوخت و حامل‌های انرژی را جدی نگیرند، قطعی برق و گاز خواهیم داشت.

رئیس کارگروه توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی قزوین نیز با اشاره به وضعیت جوی و برودت هوا گفت: در شرایطی که سرمای شدیدی بر استان قزوین حاکم شده، با مصرف بیش از حد گاز و برق روبه‌رو شدیم و بنابراین هم‌استانی‌ها حتماً باید مدیریت مصرف برق و گاز را اعمال کنند تا مجبور به اعمال خاموشی‌های گسترده و قطع گاز مشترکان خانگی نشویم.

فرخزاد با تاکید بر لزوم توزیع متوازن خاموشی در صنایع قزوین افزود: در این حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است که برنامه‌هایش برای توزیع عادلانه خاموشی بین صنایع و واحدهای صنعتی مختلف را به ما ارائه دهد تا خاموشی به نحوی اتفاق بیفتد که همه صنایع را درگیر کند و فقط برق یا گاز صنایعی که مصرف زیادی دارند، قطع نشود؛ چرا که چنین کارخانجاتی قطعاً کارگران زیادی دارند و قطع برق و گاز آنها بحران کارگری برای آنها به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی هم باید در حوزه نوبت کاریشان رعایت لازم در مصرف برق و گاز را داشته باشند و اگر ضرورت دارد که حتماً باید روزی را در بین هفته برای کارگرانشان تعطیل اعلام کنند.

کد خبر: ۷۰٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha