۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
مزیت های نوسازی ۳ هزار سواری کرایه بین شهری| ۲۵۰ خودروی سمند تحویل رانندگان شد!
مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه در گفتگو با بازار بیان کرد

مزیت های نوسازی ۳ هزار سواری کرایه بین شهری| ۲۵۰ خودروی سمند تحویل رانندگان شد!

مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور گفت: رفاه و ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی کشور، از مهم ترین مزیت های نوسازی ۳ هزار دستگاه خودرو سواری کرایه بین شهری تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «رحمت اله حاجی محمد علی» در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی ۴۵ روز گذشته ۲۵۰ دستگاه خودرو سمند برای نوسازی ناوگان سواری کرایه تحویل رانندگان عضو این اتحادیه شده است، گفت: تا پایان سال جاری نیز بیش از ۷۰۰ دستگاه سواری سمند نو تحویل رانندگان می شود.

تحویل ۷۰۰ دستگاه دیگر تا پایان سال جاری
وی اظهارداشت: طبق قرارداد سه جانبه ای که بین ایران خودرو، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور منعقد شده تا پایان سال جاری بیش از ۷۰۰ دستگاه دیگر از این خودروها برای جابجایی مسافران بین شهری تحویل رانندگان می شود.

حاجی محمد علی با بیان اینکه ارتقا ایمنی و رفاه مسافران دو دستاورد بزرگ نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری است، گفت: در این صورت مسافران با اطمینان خاطری بیشتری با این خودروها سفر خواهند کرد و اتحادیه درصدد است عمر متوسط ناوگان سواری کرایه بین شهری را به کمتر از ۱۰ سال برساند.

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور یادآور شد: زمانی عمر متوسط ناوگان سواری کرایه بین شهری کشور حدود ۵ سال بود، اما با توجه به اینکه در طرح نوسازی ناوگان مشکلات و وقفه به وجود آمد، عمر متوسط این ناوگان هم اکنون بیش از ۱۱ سال است.

اولویت ما در نوسازی ناوگان از رده خارج کردن خودروهای ۱۵ تا ۱۰ سال است و با تحویل ۳ هزار دستگاه تا پایان سال آینده تقریبا حدود ۱۵ درصد ناوگان سواری کرایه بین شهری کشور نوسازی خواهد شد

حاجی محمد علی با بیان اینکه اولویت ما در نوسازی ناوگان از رده خارج کردن خودروهای ۱۵ تا ۱۰ سال است، گفت: با تحویل ۳ هزار دستگاه تا پایان سال آینده تقریبا حدود ۱۵ درصد ناوگان سواری کرایه بین شهری کشور نوسازی خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور یادآور شد: برنامه نوسازی ۳ هزار دستگاه سواری کرایه بین شهری از محل سپرده گذاری وجوه اداره شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نزد دو بانک عامل انجام می شود و ۷۰ درصد قیمت خودرو نیز با سود ۴ درصد به مدت ۵ سال به خریداران اختصاص پیدا می کند.

اسقاط خودروهای قدیمی با ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان
حاج محمد علی اظهار داشت: خودرو فرسوده رانندگان نیز در این طرح به قیمت ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان به  مراکز اسقاط فروخته می شود و طوری برنامه ریزی شده که رانندگان بلافاصله پس از اسقاط، برای تحویل سواری نو به ایران خودرو مراجعه می کند تا بیکار نماند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص تعداد سواری کرایه در کشور یادآور شد: هم اکنون این اتحادیه در سراسر کشور، بیش از ۲۸ هزار دستگاه خودرو با کارت ناوگان فعال دارد و سالانه بیش از ۲۸ میلیون مسافر را با صدور صورت وضعیت در سطح کشور جابجا می کنند، اما آمار جابجایی مسافران بین شهری این سواری ها بسیار بالاتر از این تعداد است، زیرا این خودروها در بین شهرها و مسافت های کوتاه هموطنان زیادی را جابجا می کنند که اصلا در آمارهای ما قید نمی شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور اظهار داشت: آمار ۲۸ میلیون مسافر مربوط به آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که رانندگان عضو این اتحادیه با دریافت صورت وضعیت مسافران را در سطح کشور جابجا می کنند در حالی که تعداد مسافران بسیار بیشتر از این آمار است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم تحویل این خودروهای سواری کرایه بین ‌شهری، گفت: تا پایان امسال ٧٠٠ دستگاه خودروی سواری کرایه بین‌ شهری وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهسازی و نوسازی ناوگان در همه شیوه‌های حمل و نقل همواره از برنامه های اصلی دولت است، اظهار داشت: تا پایان دولت دوازدهم طول خطوط ریلی ٥٠ درصد افزایش خواهد یافت که رکورد ساخت خطوط ریلی در یک دولت است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این طرح تحویل ٣ هزار دستگاه خودرو تا پایان ١٤٠٠ مورد تعهد ایران خودرو قرار گرفته است که ٧٠٠ دستگاه تا پایان امسال و باقی آن تا پایان سال آینده تحویل داده خواهد شد.

انجام سالانه به طور متوسط  ٧.٥ میلیون سفر با سواری کرایه بین شهری
اسلامی با بیان اینکه ۷۰ درصد منابع مالی این نوسازی از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود یادآور شد: سالانه به طور متوسط  ٧.٥ میلیون سفر با سواری کرایه بین شهری انجام می شود، یعنی هر خودرو یک هزار مسافر را در سال در سطح کشور جابجا می کنند.

وزیر راه و شهرسازی بر عقب ماندگی نوسازی مینی‌بوس، اتوبوس و کامیون تاکید کرد و گفت: در بخش باری نیز ٥٥ هزار کامیون بالای ٤٠ سال در کشور و جابجایی هر هفته ١٠ میلیون تن بار نشان از پویایی حمل و نقل، اقتصاد و تولید است و باید با همکاری بخش صنعت، خودروهای با کیفیت را وارد بخش بار و مسافر شود.

عضو هیات مدیره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متوسط عمر ناوگان سواری کرایه ۱۱ سال اعلام کرد و گفت: برنامه نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی مشور با سرعت بیشتری دنبال شود.

«مهرداد قربانی» بیان کرد: سهم خودروهای سواری کرایه در حمل و نقل جاده‌ای ۲۰ درصد است و جزو مدهای حمل و نقلی است که با توجه به استقبال مسافران، ‌ویژگی‌های خاصی دارد.

وی تاکید کرد: وضعیت ناوگان سواری کرایه کشور با وجود محدودیت‌ها، تاکنون قابل قبول بوده، اما ضرورت نوسازی این ناوگان از این به بعد بیشتر شده است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نوسازی ناوگان عمومی بین شهری اهتمام ویژه ای دارد.

کد خبر: ۷۰٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha