۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
استان یزد دارای بالاترین نرخ تورم روستایی کشور
طبق آمار دی‌ماه مرکز آمار ایران اعلام شد؛

استان یزد دارای بالاترین نرخ تورم روستایی کشور

یزد- علوی‌راد، عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه درصد تورم نقطه به نقطه در یزد به ویژه در گروه خوراکی‌ها، از میزان متوسط کشوری بیشتر است، گفت: طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران که در دی ماه منتشر شد، این استان بالاترین نرخ تورم روستایی کشور را دارد.

عباس علوی راد در گفت‌وگو با بازار بیان کرد: انتشار نرخ‌های تورم در دی‌ماه ۱۳۹۹ به تفکیک استان‌ها توسط مرکز آمار ایران حاکی از آن است که نرخ تورم ۱۲ماهه روستایی استان یزد بالاترین نرخ در کشور بوده است.  

به گفته وی، نرخ تورم ۱۲ماهه خانوارهای روستایی استان یزد، همان شاخص کل، در دی‌ماه ۹۹ معادل ۳۷.۸ درصد بوده که این میزان با توجه به نرخ تورم کل کشور که ۳۲.۵ درصد است، متفاوت است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به اینکه، بنده پیش از این از طریق رسانه‌ها نسبت به افزایش نگران‌کننده نرخ تورم روستایی یزد هشدار داده بودم، گفت: گفته برخی مسئولان که معتقدند تورم و گرانی یک مسئله کشوری است و منحصر به یک استان نمی‌شود، پذیرفتنی نیست زیرا نرخ تورم در استان یزد از متوسط کشوری بالاتر است.

علوی راد تصریح کرد: به نظر می‌رسد کشور در حال رهاشدگی مدیریت اقتصادی است و مسئولان نسبت به مشکلات معیشتی مردم رفتار منفعلانه دارند؛ زیرا پیامدهای تورم و گرانی روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد.

کد خبر: ۷۰٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha