۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
سبزپوشی شاخص بدون حفظ ارزش معاملات موقت خواهد بود | صعودی شدن بورس در صورت حجم معاملات بالا
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار تاکید کرد:

سبزپوشی شاخص بدون حفظ ارزش معاملات موقت خواهد بود | صعودی شدن بورس در صورت حجم معاملات بالا

کارشناس بازار سرمایه درباره روند معاملاتی روز گذشته و حفظ شاخص طی روزهای آتی توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری بازار،گروه بورس: روز دوشنبه، ۶ بهمن ماه شاخص کل بورس رشد اندک هزار و ۲۴۰ واحدی را پشت سر گذاشت و شاخص هم‌وزن ۵ هزار و ۱۴۵ واحد نزول کرد.‌ طی روز گذشته شاخص هم‌وزن نیز بیش از ۵ هزار واحد سقوط کرد و  حقوقی‌ها توانستند شاخص را سبزپوش نگه دارند. همچنین در پایان معاملات روز دوشنبه ۲۱۰ نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید ۷۱ بود.

روز گذشته بازار با مازاد عرضه ۲۰۴ میلیارد تومانی بسته شد هرچند که رقم مازاد عرضه ۷۳۷ میلیارد تومان کاهش یافت، اما همچنان بازار سهام با مازاد عرضه مواجه است که علامتی منفی برای سهام‌داران محسوب می‌شود. امروز هم شاخص کل وضعیت ریزشی گرفت و ۲۰ هزار واحد ریزش کرد.

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در پی حجم معاملات در ۶ بهمن ماه و وضعیت بازار سرمایه طی روزهای آتی به خبرنگار بازار گفت: «معاملات صورت گرفته چهارشنبه هفته گذشته و روز شنبه هفته جاری بسیار کم حجم بود اما طی روز گذشته، حجم معاملات افزایش و به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید. با افزایش حجم معاملات، عرضه‌ها نیز سنگین و  بازار کم رمق باقی‌ ماند.»

لازمه اینکه بازار سرمایه در مدار افت شدید قرار نگیرد، ارزش معاملات است که می‌بایست در سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان در روز باقی بماند. چنانچه ارزش معاملات در سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی نماند، بازار سبزپوش خیلی سریع در جهت معکوس خود حرکت خواهد کرد

وی افزود: «روز دوشنبه، بازار سرمایه بسیار کم رمق کارخود را شروع و ناظر بازار نیز به  بازارگردانان پیغام داد که لازم نیست خرید و فروش انجام دهند. همین امر موجب شد تا نگرانی نسبت به عرضه سهم‌ها شکل گیرد و به ناچار حمایت نسبی از سهم‌های بزرگ و شاخصی صورت گرفت. با حمایت از سهم‌های بزرگ و شاخصی در ساعت ۱۰ صبح روز  دوشنبه بازار سرمایه سبزپوش شد. همچنین ارزش معاملات نیز در حالت بینابین باقی ماند.»

پیش‌بینی روزهای آینده بازار سرمایه در گرو عدم ترس و حفظ ارزش معاملات است.  به طورحتم سبزپوشی شاخص بدون حفظ ارزش معاملات موقت و شاخص به یک میلیون و دویست هزار تومان خواهد رسید

خسروشاهی تصریح کرد: «لازمه اینکه بازار سرمایه در مدار افت شدید قرار نگیرد، ارزش معاملات است که می‌بایست در سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان در روز باقی بماند. چنانچه ارزش معاملات در سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی نماند، بازار سبزپوش خیلی سریع در جهت معکوس خود حرکت خواهد کرد.»

وی با بیان این که  عدم ترس و حفظ ارزش معاملات ضرورت ورود به بازار است، گفت:  به طورحتم سبزپوشی شاخص بدون حفظ ارزش معاملات موقت و شاخص به یک میلیون و دویست هزار تومان خواهد رسید. و زمانی می توان به روند بازار امیدوار بود که حجم بالای معاملات را در روز چهارشنبه شاهد باشیم که با توجه به انتخاب رئیس جدید سازمان بورس ممکن است اتفاق بیفتد.

این کارشناس بازار سرمایه درپایان گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: «پیش‌بینی روزهای آینده بازار سرمایه در گرو عدم ترس و حفظ ارزش معاملات است.  به طورحتم سبزپوشی شاخص بدون حفظ ارزش معاملات موقت و شاخص به یک میلیون و دویست هزار تومان خواهد رسید. و زمانی می توان به روند بازار امیدوار بود که حجم بالای معاملات را در روز چهارشنبه شاهد باشیم که با توجه به انتخاب رئیس جدید سازمان بورس ممکن است اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۷۰٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha