۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
به‌دنبال مسدودسازی فضای مجازی نیستیم
سخنگوی قوه قضائیه:

به‌دنبال مسدودسازی فضای مجازی نیستیم

به گفته سخنگوی قوه قضاییه؛ این قوه در دوره تحول هیچ رسانه، خبرگزاری یا پیام‌رسانی را مسدود نکرده است و به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.

مژده باقری؛ بازار: سخنگوی قوه قضاییه امروز ۷ بهمن ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه تاکید کرد قوه قضاییه در دوره تحول هیچ رسانه یا خبرگزاری یا پیام‌رسانی را مسدود نکرده است و به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.

او با تاکید بر این نکته که فضای مجازی باید برخوردار از سلامت باشد و دین در این فضا نباید رها شود تا به جولانگاه مفسدان و تبهکاران مبدل شود؛ افزود: «در شرایط جنگ اقتصادی کسب و کار باید سالم باشد؛ فضای مجازی متعلق به شهروندان آن جامعه است در زمره حقوق عامه به حساب می‌آید؛ ضمن اینکه جزو محدوده قلمرو حکمرانی کشور است. همچنین نیازمند ساماندهی و مدیریت و بومی سازی است و در اغلب کشورها متناسب با فرهنگ ارزش‌ها و سیاست‌های خودشان ضوابطی برای استفاده از دین فضا اجرا شده است.»

اسماعیلی با اشاره به  احضار محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به دادسرا اعلام کرد: «با توجه به رسانه‌ای شدن این موضوع باید مواردی را عنوان کنیم؛ آنچه دادستانی در این پرونده تعقیب می‌کند در راستای حقوق مردم برای استفاده سالم از فضای مجازی و رسیدگی به شکایت مردم و سازمان‌های مردم نهاد مبتنی بر نگرانی شدید از وضعیت شیوع اعمال مجرمانه است. تبلیغ مواردی چون خودکشی، مواد مخدر و اعمال نادرست دیگری در این فضا بیداد می‌کند.»

او همچنین با اشاره به اینکه آذری جهرمی به جز اقدامات خود در این زمینه‌ها، متهم به موارد دیگری هم است که بعدا به آن رسیدگی خواهد شد؛ افزود: «آنها باید نسبت به قصور خود پاسخگو باشند، وظیفه دادستانی رسیدگی به ترک فعل‌ها برابر ضوابط است و البته درباره شخص مورد نظر موارد دیگری مطرح است که در آینده رسیدگی می‌شود تا متوجه شویم فرد مقصر است یا خیر. درخواست ما این است که مقابله با تخلف را مخالفت با مردم قرار دهند دوران وارونه نمایی‌ها گذشته است.»

به گفته او اقداماتی که برخی از مقامات قضایی مطرح کرده اند همگی ناظر به ساماندهی، مدیریت و پالای این فضا از مصادیق مجرمانه است نه انسداد فضای مجازی.
به گفته اسماعیلی در کنار مزایای فراوان فضای مجازی، موارد مضری نیز در آن پیدا می‌شود؛ او گفت: «مصادیق مجرمانه‌ای مانند خرید و فروش سلاح، کلاهبردار شبکه ای، به ویژه در نسل جوان و نوجوان در این فضا بیداد می‌کند که به هیچ عنوان قابل پذیرش و توجیه نیست.»
 

کد خبر: ۷۰٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha