۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
اعتبارات لازم برای مبارزه با ملخ های مهاجم
کشاورز اعلام کرد :

اعتبارات لازم برای مبارزه با ملخ های مهاجم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان بوشهر گفت: آفت ملخ های مهاجم از پدیده های بحرانی است و دولت برای مقابله با آن ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با این آفت تخصیص داده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در سفر به شهرستان دشتی و بازدید از مزارع و باغ های آفت زده لاور شرقی اظهار کرد: برای مبارزه با آفت ملخ که اکنون از جنوب غرب تا جنوب ایران گسترش یافته است نیاز به اعتبارات بیشتری باشد دولت دریغ نمی کند.

وی افزود: ملخ  یکی از آفات های جدی تهدید امنیت غذایی و گسترش فقر است. قاره آفریقا به شدت با این بحران درگیر است و عمق این فاجعه تا آن جاست که نهادی در سازمان ملل این آفت را رصد و اطلاع رسانی می کند.

کشاورز افزود: این آفت پارسال وارد ایران شد و با سمپاشی ۷۵۰ هزار هکتار این بحران مدیریت شد و خسارتی به مزارع و باغ های کشور وارد نشد.

وی گفت: امسال این آفت بیشتر نواحی جنوب غرب و جنوب ایران، استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان را دربرگرفته است و  احتمالا از طریق پاکستان به سیستان و بلوچستان هم وارد می شود.

کشاورز افزود: با تهیه سم لازم و آموزش نیروها آماده مبارزه و دفع این آفت هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم گفت: پارسال ۱۰۴ هزار هکتار از مزارع و باغ های استان به آفت ملخ آلوده شد و امسال سطح آلوده بیش از سه برابر شده است.

محمدتقی منوچهری افزود: ۹ شهرستان استان بوشهر به آفت ملخ آلوده است و ۵۰ گروه ردیابی و ۲۰ گروه  مبارزه برای دفع این آفت بسیج شده است.

وی گفت: ۷۹۵ هکتار از سطوح آلوده سمپاشی شده است.

استاندار بوشهر هم گفت: یک میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ های مهاجم در استان بوشهر اختصاص یافته است.

کد خبر: ۷٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha