۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
شرایط فروش صندلی های خالی قطار به برخی از مسافران
معاون مسافری شرکت راه آهن تشریح کرد

شرایط فروش صندلی های خالی قطار به برخی از مسافران

موسوی، معاون مسافری شرکت راه آهن شرایط فروش صندلی های خالی قطار به برخی از مسافران در قانون جدید ناوگان ریلی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، میرحسن موسوی گفت: در کوپه‌هایی که به دلیل شیوع کرونا، فقط ۵۰ درصد ظرفیت فروخته می‌شود، بابت هر صندلی خالی ۲۵ درصد از مسافر اخذ می‌شود، البته این مصوبه مشمول کوپه‌های با ظرفیت تکمیل نخواهد بود.

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از همان ابتدای شیوع بیماری در اسفند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله، فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار خود و شرکت‌های حمل و نقل ریلی قرار داد و اجرایی کرد.

موسوی گفت: این امر موجب شد عملا حدود ۵۰ درصد صندلی‌های ایجادی قطارها بدون استفاده بماند که موجب خسارت سنگین برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی شد.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی فقط در ۱۰ ماه سال جاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از این امر متضرر شدند، بنابراین راه آهن به شورای عالی ترابری پیشنهاد کرد که برای جبران این ضرر، ۲۵ درصد بهای بلیت صندلی خالی کوپه‌ها از مسافران اخذ شود.

معاون مسافری راه آهن افزود: برای کوپه‌های ۴ نفره که به دو نفر یا کوپه‌های ۶ نفره که به ۳ نفر فروخته می‌شود، افزایش ۲۵ درصدی اعمال خواهد شد،، اما اگر خانواده‌ای تمام بلیت‌های کوپه را خریداری کند هیچ افزایش قیمتی نخواهد داشت.

موسوی زمان اجرای این طرح را از دو روز آینده دانست و افزود: همچنین مسافرانی که بلیت خود را با قیمت قبلی خریداری کرده‌اند مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند.

وی گفت: افزایش ۲۵ درصدی بلیت قطار صرفا برای دربست کردن کوپه است و برای مسافران و خانواده‌هایی که همه بلیت‌ها را می‌خرند نیست.

معاون مسافری راه آهن همچنین در خصوص وام و تسهیلات کرونایی به شرکت‌های حمل و نقل ریلی افزود: قرار بود دولت وام ۹۴۰ میلیارد تومانی به شرکت‌ها پرداخت کند،، اما از مجموع ۱۰ شرکت، فقط ۳ شرکت وام گرفته اند درحالیکه از ابتدای شیوع کرونا شرکت‌های حمل و نقل ریلی بیش از هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان زیان دیده‌اند و بانک عامل فقط ۲۰ درصد تسهیلات جبرانی را پرداخت کرده است.

کد خبر: ۷۰٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha