۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
تفاوت برنامه اقتصادی بایدن با ترامپ| چه مواردی تغییر خواهد کرد؟
پایگاه اسلیت بررسی کرد

تفاوت برنامه اقتصادی بایدن با ترامپ| چه مواردی تغییر خواهد کرد؟

کنترل دو مجلس نمایندگان و سنا توسط دموکرات ها، دولت جدید را مجاز به اقدامات با عواقب قابل توجه بودجه ای و مالی می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: «ایزابل لوبون» و «ترز روبیر» در یادداشتی در پایگاه اسلیت به بررسی برنامه اقتصادی ترامپ پرداخته‌اند.

نویسندگان در این یادداشت معتقدند که با توجه به کنترل سنا توسط حزب دمکرات، حال انتظار می رود  که رئیس جمهور جدید امریکا بتواند برنامه جاه طلبانه ای را اجرا کند.

جو بایدن ، چهل و ششمین رئیس جمهور امریکا ، دوره خود را در شرایط سخت اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی آغاز می کند.

کنترل دو مجلس نمایندگان و سنا توسط دمکرات ها، دولت جدید را مجاز به اقدامات با عواقب قابل توجه بودجه ای و مالی می کند.

اولویت جو بایدن افزایش تولید و اشتغال در آمریکا است. دونالد ترامپ با این نگرانی اقدامات مقررات زدایی محیط زیست و هم عوارض گمرکی که برای اروپا و چین وضع شده بود، را توجیه کرد. این رویه ای است که دو رئیس جمهور با هم اختلاف دارند. جو بایدن در واقع قصد دارد صنعت امریکا را از طریق یک طرح سرمایه گذاری در بخش های مرتبط با فناوریهای جدید ، احیا کند.

جو بایدن برای حمایت از اصلاحات خود به نفع محیط زیست، تمایل خود را برای بازگشت امریکا به توافق نامه پاریس اعلام کرده است.

به نظر نمی رسد جو بایدن آماده باشد تا از نبرد اقتصادی و تجاری که دونالد ترامپ علیه چین به راه انداخته است، دست بردارد. بنابراین افزایش تعرفه های اعمال شده توسط سلف وی بلافاصله لغو نخواهد شد.

برنامه اقتصادی جو بایدن شامل اقدامات زیادی به نفع طبقه فقیر تا متوسط است. اولین قدم گسترش دامنه بیمه درمانی برای همه است. در حالی که تقریباً ۱۰ درصد امریکایی ها در سال ۲۰۱۹ هیچ پوشش بیمه ای نداشتند، رئیس جمهور جدید مایل است به میزان پوشش بیمه ای ۹۷ درصدی دست یابد.

جو بایدن برای حمایت از کارگران قصد دارد حداقل دستمزد فدرال را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵ دلار در ساعت (حدود ۱۲ یورو) افزایش دهد. او همچنین می خواهد با هر چیزی که حق کار کارگران را محدود می کند، مبارزه کند.

رئیس جمهور جدید همچنین می خواهد با نابرابری های زنان و اقلیت های نژادی در بازار کار مقابله کند.

طرح محرک جاه طلبانه ای که مستلزم آزادسازی ظرفیت های قابل توجه مالی و در نتیجه افزایش مالیات است. به ویژه جو بایدن می خواهد بخش عمده ای از کاهش مالیات مورد توافق دونالد ترامپ را بازگرداند ، کاهش هایی که در درجه اول ثروتمندترین افراد از آن بهره مند بودند.

با وجود کنترل کنگره  توسط حزب دمکرات ، دولت بایدن باید درباره اجرای دستور کار اقتصادی خود با جمهوری خواهان گفتگو کند تا با خطر تشدید اختلافات عمیق جامعه امریکا مواجه نشود.

کد خبر: ۷۰٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha