۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
دستاورد خودروهای الکتریکی چیست؟ | مرگ پیشرانه‌های دیزلی بزودی

دستاورد خودروهای الکتریکی چیست؟ | مرگ پیشرانه‌های دیزلی بزودی

بزرگترین شرکت تولید کننده پیشرانه‌های دیزلی جهان در شرق فرانسه، شرکت ترمری هست که در حال ساخت موتورهای الکتریکی است. ترمری برنامه دارد تا در سال میلادی جاری، ۱۸۰ هزار موتور الکتریکی تولید و تا سال ۲۰۲۵ به تیراژ ۹۰۰ هزار پیشرانه الکتریکی برسد.

بازار؛ گروه خودرو: بزرگترین شرکت تولید کننده پیشرانه‌های دیزلی جهان در شرق فرانسه، شرکت ترمری هست که در حال ساخت موتورهای الکتریکی است. کمتر از ۱۰ درصد تولیدات این شرکت در سال ۲۰۲۰ مربوط به موتورهای الکتریکی بود. ترمری برنامه دارد تا در سال میلادی جاری، ۱۸۰ هزار موتور الکتریکی تولید و تا سال ۲۰۲۵ به تیراژ ۹۰۰ هزار پیشرانه الکتریکی برسد.

این آمار نشان از تغییرات اساسی در صنعت خودروسازی و پیشرفت چشمگیر خودروهای الکتریکی دارد. درخواست مشتریان برای خودروهای دیزلی از زمان رسوایی آلودگی سال ۲۰۱۵ با کاهش مواجه شد. این درحالی است که در قانون سبد سوختی اتحادیه اروپا، اگر خودروسازان بیشتر از حد مجاز انتشار آلایندگی، محصول آلاینده تولید کنند، ملزم به پرداخت جریمه خواهند شد. بنابراین خودروسازان را برای متعادل نگهداشتن حد انتشار آلایندگی سبد سوختی به سمت خودروهای الکتریکی سوق داده است.

از سوی به دلیل شیوع بیماری کرونا، میزان تقاضا مشتریان برای خودروهای الکتریکی هنوز نامشخص است. خودروسازانی مانند فولکس و نیسان سعی دارند تا تولید محصولات دیزلی را به شدت کاهش و پیشرانه‌های الکتریکی را جایگزین آن کنند.

لائیتیا اوزان، نماینده اتحادیه سی اف تی سی در شرکت ترمری، گفت: ۲۰۲۱ سال تحولات جدی و توسعه بیشتر پیشرانه‌های الکتریکی در دنیا است. این مساله می‌تواند خطر جدی برای ۳ هزار کارگر ترمری در صنعت خودرو باشد. زیرا موتورهای الکتریکی، یک پنجم پیشرانه‌های دیزلی قطعات دارند و این مورد به معنای کاهش نیروی انسانی در خط تولید است.

اوزان علیرغم هشدار تعطیلی که در خصوص نیروانسانی شاغل در ترمری داد، افزود: باید خوش بین به این موضوع بود که بخشی از نیروی انسانی به دوره بازنشستگی رسیده و این مهم‌ می‌تواند نجات بخش مسیر تولید موتورهای الکتریکی باشد.

استلانتیس شرکت جدیدی که از ادغام خودروسازان آمریکایی، ایتالیایی و فرانسوی ایجاد شده، صاحب و مالک اصلی ترمری هستند. این شرکت اعلام کرده که ترمری را تعطیل نمی‌کند و از تولیدات و نیروی انسانی آن جهت کار حفاظت خواهد کرد.

محققان معتقد هستند که صنعت خودرو در اروپا از ظرفیت بیش از حد آسیب خواهد دید. بنابراین خودروسازان مجبورند برای تامین سرمایه مورد نیاز خود اقدام به عرضه محصولات الکتریکی در بازار آمریکا و رقابت با تسلا کنند.

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن تخمین زدند از ۴۰۰هزار شغل مرتبط با خودروهای دیزلی در فرانسه، ۱۵ هزار شغل آن در خطر باشد.

موسسه تحقیاتی آی اِی بی در آلمان اعلام کرده که با توسعه خودروهای الکتریکی ۱۰۰ هزار شغل مورد تهدید قرار خواهد گرفت به بیانی دیگر از هر هشت شغل یک شغل در صنعت خودرو در هطر تعطیلی احتمالی است.

خودروسازانی مانند فولکس واگن، رنو، نیسان و هوندا به دنبال عرضه ۲۰ مدل خودرو دیزلی برای سال ۲۰۲۱ هستند و این مساله نسبت به سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.

لابی خودروسازی انگلیس پیش بینی کرده که در سال جاری ۲۹ مدل خودرو کاملا برقی و هفت خودرو هبریدی در رقابت با پیشرانه‌های احتراق داخلی رونمایی شود.

بنا به اطلاعات منتشر شده از JATO، در شهریور ماه سال جاری، ثبت نام و خرید خودروهای برقی نسبت به هیبریدی و دیزلی در اروپا پیشی گرفته است.

کد خبر: ۷۰٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha