۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
اجرای پروژه صیانت از زیست بوم دریا ویژه شناورهای سنتی در بندر شهید باهنر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر:

اجرای پروژه صیانت از زیست بوم دریا ویژه شناورهای سنتی در بندر شهید باهنر

بندرعباس- محمد حسینی تختی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از اجرای پروژه صیانت از زیست بوم دریا به‌منظور جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی ویژه شناورهای سنتی در بندرشهید باهنر خبر داد.

حمید رضا محمد حسینی تختی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه حجم بالای عملیات  دربندرشهید باهنر بویژه دربخش  شناورهای سنتی موجب می شود تا همه روزه مقادیر قابل توجهی زباله دراین بندر تولید شود اظهارداشت: عدم توجه به  آلاینده ی دریایی ناشی ازتولید زبالهای لنج های سنتی علاوه بر زیان هایی که بر حیات دریایی  وارد می سازدآلودگیهایی نیز متوجه اسکله ها می کند.

وی ادامه داد: در محدوده بنادر و لنگرگاه‌ها، به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست‌محیطی از سوی برخی شناورها، اکسیستم  دریایی و آبهای  سطحی با تهدیدات جدیی واجه هستند.

مدیر اداره بنادر و دریا نوردی بندر شهید باهنر گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی در برابر آلودگی ها، پروژه صیانت از زیست بوم دریا وتوسعه و ترویج فرهنگ صیانت از محیط زیست دریایی با تمرکز بر شناورهای سنتی و به محوریت بخش حفاظت محیط زیست و همکاری اداره پشتیبانی در بندرشهید باهنر آغاز شد.

مدیر اداره بنادر ودریا نوردی شرق هرمزگان در خصوص فرایند اجرای این پروژه اظهار داشت: براساس سازوکار تعریف شده واطلاع رسانی که پیشتر دربندر صورت گرفته  نماینده شناورهای سنتی در زمان های تعیین شده زباله شناورهای خودرا در مکانی مشخص به متصدی جمع آوری  تحویل داده وپس از اخذ رسید به ازای آن پلاستیک زباله  دریافت می کنند.

محمد حسینی تختی با تاکید بر این موضوع که از این پس شناورهای سنتی ملزم به تامین سطل زباله اختصاصی و تفکیک زباله خود از مبدا هستند اظهارداشت:  از ارائه خدمات به شناورهایی که به هر دلیل از تحویل زباله  به متصدی مربوطه و در زمان مشخص شده امتناع کنند معزورهستیم .

کد خبر: ۷۰٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha