۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
تاکید بر توسعه سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد

تاکید بر توسعه سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی

سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: معماری IT سازمان تأمین اجتماعی برای افق بلند مدت و ارائه بهترین خدمات طراحی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، آقای مصطفی سالاری در هجدهمین جلسه هفتگی رسیدگی به روند پیشرفت طرح نسخه الکترونیک که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌های سراسر کشور و مدیران ستادی بخش درمان و فناوری اطلاعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: نگرانی درباره قطعی و کندی سامانه‌ها موضوع مهمی است که از همکاران انتظار داریم هرچه سریع‌تر برطرف کنند و جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی در این زمینه نباید محدودیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی باید بهترین خدمات را از طریق سامانه‌های الکترونیکی دریافت کنند، گفت: تاکید ما استفاده از ظرفیت کشور و بهترین متخصصان IT برای ارتقای خدمات سازمان تأمین اجتماعی است و گروهی از متخصصان این حوزه معماری کلان IT را با افق بلند مدت اصلاح خواهند کرد.

امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی هم گفت: با تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان سه حوزه درمان، فناوری اطلاعات و مدیریت پروژه نسخه الکترونیک، چهار محور اصلی به عنوان اولویت نسخه الکترونیک تعیین شد و در جلسات منظم این اولویت‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

وی برقراری ارتباط مراکز ملکی و غیرملکی در سامانه نسخه الکترونیک، تسهیل استفاده از سامانه استحقاق سنجی، اتصال مراکز غیرطرف قرارداد به سامانه نسخه الکترونیک و نسخه نویسی آفلاین را مهم‌ترین اولویت‌های فعلی برای پیشبرد طرح نسخه الکترونیک برشمرد.

منوچهری از تقسیم کار و تعیین وظایف هرکدام از واحدهای ذی‌ربط با طرح نسخه الکترونیک برای پیگیری و پیشبرد برنامه‌ها خبر داد و گفت: هر کدام از اولویت‌های چهارگانه با دقت و جدیت پیگیری می‌شود و با تحقق این اهداف امیدواریم گام مهمی در استقرار کامل نسخه الکترونیک برداریم.

وی فراهم شدن امکان استفاده مراکز درمانی غیرطرف قرارداد از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی را از برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: با این کار در تمامی فرآیند اقدامات تشخیصی و درمانی از نسخه نویسی و نسخه پیچی و مراکز تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد یا غیرطرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی که بیمار به آن‌ها مراجعه می‌کند نیازی به استفاده از نسخه کاغذی نخواهد بود و تمامی فرآیندها در بستر نسخه الکترونیک انجام می‌شود.

تهیه شیوه‌نامه نسخه نویسی آفلاین در سامانه نسخه الکترونیک
منوچهری از تهیه شیوه‌نامه نسخه نویسی آفلاین در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با ایجاد این امکان قطعی و کندی سیستم مشکلی برای خدمت رسانی ایجاد نخواهد کرد.

صفی خانی، مدیر پروژه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در هفته گذشته با مدیران و کارشناسان ذی‌ربط در استان‌های مختلف جلسات ویدئو کنفرانس برگزار شده است و به صورت منظم مسائل و مشکلات اعلام شده از سوی استان‌ها بررسی و رفع می‌شود.

وی استفاده از نرم‌افزار ویژه تبادل اطلاعات بین سامانه‌ای (API) سازمان تأمین اجتماعی توسط سامانه‌های مراکز درمانی طرف قرارداد را گامی بسیار مهم در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک عنوان کرد و گفت: رشد چشم گیری در استفاده از (API) سازمان تأمین اجتماعی داشته‌ایم. طی هفته گذشته ۱۷ هزار تراکنش از طریق (API) انجام شده است و امیدواریم به زودی ۶۰ درصد تراکنش‌ها در این بستر انجام شود.

صفی خانی گفت: بیمه مرکزی هفته گذشته API سازمان تأمین اجتماعی را به بیمه‌های تجاری ابلاغ کرد و بیمه‌های تکمیلی به زودی آن را پیاده سازی خواهند کرد.

شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی هم گفت: طی هفته گذشته همکاران سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور تلاش زیادی برای پیشبرد طرح نسخه الکترونیک داشتند و روزانه ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیک تولید شده است.

وی اتصال سامانه نسخه الکترونیک مراکز ملکی و طرف قرارداد را از برنامه‌های در دست اجرا اعلام کرد و گفت: با این اقدام انتظار داریم که در مراکز ملکی هیچ استفاده‌ای از نسخه کاغذی نشود و سامانه نسخه الکترونیک درمان مستقیم و غیرمستقیم به هم وصل می‌شود.

کد خبر: ۶۹٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha