۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
لزوم نگهداشت سرمایه گذاری های موجود/پیگیری مشکلات ۱۸ واحد اقتصادی خراسان جنوبی
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

لزوم نگهداشت سرمایه گذاری های موجود/پیگیری مشکلات ۱۸ واحد اقتصادی خراسان جنوبی

بیرجند- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر نگهداشت سرمایه گذاری های موجود در استان ها تاکید کرد و گفت: مشکلات ۱۸ بنگاه اقتصادی در خراسان با فوریت پیگیری و مرتفع شود.

 به گزارش خبرنگار بازار، حاتم شاکرمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با مدیران بنگاه های اقتصادی مشکل دار خراسان جنوبی اظهارکرد: بعد از شیوع کرونا تلاش کردیم در قالب تسهیلات و بیمه بیکاری از واحدهای آسیب دیده حمایت کنیم.

 معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۱۴ رسته شغلی در ایام کرونا آسیب جدی دیدند، بیان کرد: ۷۳۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

 وی با بیان اینکه محدودیتی برای تداوم بیمه بیکاری وجود ندارد، تصریح کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات نیز  ۶۰ درصد از واحدهای تولیدی مشمول در خراسان جنوبی از تسهیلات کرونایی استفاده کرده اند.

شاکرمی با اشاره شناسایی مشکلات ۱۸ بنگاه اقتصادی در استان ادامه داد: برخی از مشکلات واحدها ملی است و تقاضا داریم ظرف یک هفته مستندات مشکلات واحدهای اقتصادی خراسان جنوبی به وزارت ارسال شود.

وی با اذعان به اینکه پیگیری برای جذب سرمایه گذاری های جدید نباید ما را از سرمایه ها موجود در استان ها غافل کند، تصریح کرد: بحث حفظ اشتغال موجود در استان باید در اولویت باشد و نباید به خاطر سرمایه های جدید اجازه دهیم اشتغال و تولید موجود در استان از بین برود.

 معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشکلات بین واحدها و بانک ها به طور مشخص تعریف نشده است، افزود: خراسان جنوبی در زمینه تملیک واحدهای تولیدی توسط بانک ها کمترین مشکل را دارد.

پرداخت ۵.۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۵ واحد اقتصادی آسیب دیده در خراسان جنوبی
مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم  در این جلسه اظهارکرد: ۹۱۰ تعاونی در استان فعال است که ۴۴ درصد تعاونی ها در حوزه خدمات و ۳۳ درصد در حوزه صنعت فعالیت می کنند.

 ابراهیم رضا زاده نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان را۴۹ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری در استان نیز ۶.۶ درصد اعلام شده است.

 وی عنوان کرد: با شناسایی مشکلات واحدهای اقتصادی تلاش داریم تا از ایجاد شرایط بحرانی جلوگیری کنیم.

 وی با بیان اینکه از محل تسهیلات بنگاه های مشکل دار اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به ۵ واحد اقتصادی پرداخت شده است، تصریح کرد:  طی ۹ ماهه سال جاری  از محل یارانه دستمزد نیز  یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بنگاه های اقتصادی مشکل دار استان برای حفظ اشتغال پرداخت کرده ایم.

کد خبر: ۶۹٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha