۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
محدود سازی «اینستاگرام» یک میلیون ایرانی را بیکار می کند
سخنگوی دولت:

محدود سازی «اینستاگرام» یک میلیون ایرانی را بیکار می کند

سخنگوی دولت اعلام کرد: محدودسازی اینستاگرام منجر به کوچ دادن حدود یک میلیون ایرانی به سمت بیکاری و فقر می‌شود.

بازار؛ گروه فناوری ارتباطات: طی چند روز گذشته، وزیر ارتباطات به دلیل اتهام‌های مختلفی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود و با قرار وثیقه از آنجا خارج شد. اتهام‌های وزیر ارتباطات مربوط به موارد مختلفی بود که یکی از آنها به دلیل فیلتر نکردن اینستاگرام علی رغم ابلاغ دستور مسدودسازی آن است. جهرمی در پاسخ به این اتهام اعلام کرد که دستور مسدودسازی اینستاگرام وجاهت قانونی نداشت. هرچند ساعاتی پس از رسانه‌ای شدن جوابیه جهرمی،  دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد هیچ گونه دستوری مبنی بر فیلترینگ تلگرام طی دو سال اخیر منتشر نشده است.  

حال «علی ربیعی» سخنگوی دولت با انتشار رشته توییتی در توییتر ضمن واکنش نسبت به شکایت از وزیر ارتباطات، درباره عواقب فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام صحبت کرده است.  

ربیعی عنوان کرده طرح شکایت از وزیر ارتباطات یک اتفاق ساده اداری یا قضایی نیست و افزوده است: « این شکایت و این طرز احضار به شیوه‌های سیاست‌گذاری در فرهنگ و جامعه و دیگر موارد بخصوصی برمی‌گردد»

ربیعی تصریح کرد: مواضع وزیر ارتباطات در واقع همان موضع دولت و شخص رییس جمهور است: «دولت با تحلیل شرایط اجتماعی، اقتصادی و آینده‌نگری نسبت به تحول تکنولوژی، اهتمام خود را بر گسترش فناوری‌های ارتباطی و زیرساخت‌هایش بنا و هرگونه محدودیت و فیلتر را در بلندمدت غیرممکن و در کوتاه‌مدت، غیرمفید می‌داند.»

ربیعی در پایان تاکید کرده فیلترینگ اینستاگرام منجر به بیکاری خواهد شد: «با توجه به مطالعات تخصصی‌ در حوزه اشتغال و فضای مجازی، معتقدم هرگونه محدودسازی و یا تعطیلی اینستاگرام، منجر به کوچ دادن حدود یک میلیون ایرانی به سمت بیکاری و فقر می‌شود.»

شایان ذکر است مخالفان فیلترینگ اینستاگرام در نهادهای دولتی و حاکمیتی و بخش خصوصی، معتقدند که این شبکه اجتماعی نقش اقتصادی مهمی را در بین چند میلیون کاربر ایرانی ایفا می‌کند، نقشی که در دوران کرونا و خانه نشینی جمعی از مردم نیز بیشتر از همیشه شده است. به عنوان مثال چندی پیش عضو اتاق بازرگانی تهران خبر از بازار ۵ هزار میلیارد تومانی در این شبکه اجتماعی داده بود.

کد خبر: ۶۹٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      0 2
      ما که هر چه نگاه اطرافمون میکنیم کسی درآمدی از اینستاگرامی ندارد که بیکار شود جز عده ای چهره مشهور که از تبلیغات کسب در آمد دارند آقای ربیعی از آسیبی که این اینستاگرامی بر جوانان و خانواده ها دارد باخبر است دولت بخاطر درآمدی اندک از اینستا معنویات و سلامت خانواده ها رو فدا کرده