۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
رسیدگی به پرونده ۲ هزار دستگاه خودروی وارداتی در مراجع قضایی
معاون فنی و امورگمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر داد

رسیدگی به پرونده ۲ هزار دستگاه خودروی وارداتی در مراجع قضایی

جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از دو هزار دستگاه خودرو که به بنادر و گمرکات کشور وارد شده بود پرونده این خودروها هم اکنون در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

به گزارش بازار، «مهرداد جمال ارونقی» افزود: این خودرو ها مقید به بحث شرایط زمانی برای ورود کالا نمی باشند یعنی اگر رای یا حکمی مبنی بر برائت صاحب کالا صادر شود صاحب کالا می تواند نسبت به واردات این خودروها اقدام کند.

وی اظهارداشت: با این وجود بحث متروکه شدن این خودروها در گمرکات مختلف کشور با توجه به دستوراتی که صادر شده منتفی است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی از خودروهایی که جهت واردات قطعی وارد بنادر و گمرکات کشور شده بودند دو بار هیئت وزیران برای ترخیص خودروهای مزبور مصوبه ابلاغ کرده و بر اساس این مصوبات خودروهایی به غیر از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی فاقد ثبت سفارش یا دارای ثبت سفارش قبلی منقضی شده از گمرکات ترخیص شدند.

وی افزود: وزارت صمت مجدد برای این خودروها جهت واردات قطعی و ترخیص کالا از گمرک ثبت سفارش صادر نکرد و در نهایت خودروهای مزبور در گمرکات و بنادر باقی ماندند و بحث متروکه شده آنها پیش آمد علی رغم اینکه گمرک معتقد بود وزارت صمت بر اساس مصوبه هیئت وزیران می توانست برای ترخیص این کالاها از گمرک ثبت سفارش صادر کند.

جمال ارونقی ضمن اشاره به وجود ۲۵۰ دستگاه خودرو وارداتی در منطقه آزاد اروند نیز اظهارداشت: با توجه به شرایطی که در مصوبه مقرر شده بود نسبت به ترخیص ۱۴۴ دستگاه از این خودرو ها اقدام شد و بقیه خودروها به دلیل داشتن برند آمریکایی یا ساخت کشور آمریکا در نهایت اجازه ترخیص این کالاها داده نشد.

وی یادآورشد: این خودروها هم به صاحبان کالا ابلاغ شد که به قید فوریت نسبت به مرجوع کردن آنها اقدام کنند.

کد خبر: ۶۹٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha