۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
تجاری سازی محصولات نانو با استفاده از توان نخبگان داخلی
یک کارآفرین حوزه نانو در گفت‌وگو با بازار مطرح کرد؛

تجاری سازی محصولات نانو با استفاده از توان نخبگان داخلی

قم - یک بانوی کارآفرین حوزه نانو با بیان اینکه علم نانو باید جنبه عمومی و کاربردی پیدا کند، گفت: باید با تکیه بر توان نخبگان داخلی سعی بر ساخت نمونه اولیه محصولات نانو و در نهایت تجاری‌سازی آن‌ها باشیم.

فائزه کاشانیان در گفت‌وگو با بازار، با بیان اینکه در زمینه تولید انواع نانو مواد مانند نانو ذرات مغناطیسی، نانو ذرات نقره، نانو ذرات طلا، نانو ذرات تیتانیم اکساید، نانو صفحات گرافن اکساید و نانو مواد سه بعدی موسوم به آیروژل فعالیت دارد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی نانو به علاقمندان و نخبگان حوزه نانو دارای اهمیت بسیاری است.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه فناوری نانو آموزش و ایجاد مهارت یک امر اجتناب ناپذیر است، گفت: از طریق آموزش به دنبال تبدیل ایده به پدیده هستیم و در این راستا با تکیه بر توان نخبگان داخلی نخست سعی بر ساخت نمونه اولیه محصولات و در نهایت تجاری سازی آن‌ها می‌باشیم.

ترویج نانو به زبان ساده و عمومی

مدیر خانه نانو قم با بیان اینکه این مجموعه تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم فعالیت دارد، گفت: دوره‌های آموزشی این مجموعه تخصصی ۳۰ ساعته با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ نفر برگزار می‌شود و به رغم اینکه معرفی و تبلیغات گسترده‌ای نداشته‌ایم اما استقبال خوب علاقمندان در مقاطع ابتدائی، متوسطه اول، متوسطه دوم، دانشجویان علاقمندان از رشته‌های فنی و علوم پایه و حتی رشته‌های علوم انسانی اعم از حوزوی و غیر حوزوی از دوره‌ها قابل توجه و چشمگیر بوده است.

کاشانیان با اعلام اینکه خانه نو از لحاظ امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی وضعیت مناسب و کاملی دارد، گفت: در این دوره‌ها مباحثی چون نانوفیزیک، نانوشیمی، نانوزیست، نانوبیوتکنولوژی (نانوزیست فناوری)، نانومارکتینگ با سرفصل‌های حرفه‌ای و مشخص به صورت تئوری و عملی تدریس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی نانو جنبه عملیاتی و کارگاهی دارد، گفت: به دلیل سطح بالای آزمایش‌های عملی همراه با آموزش بخش‌های تئوری و با توجه به لزوم بهره‌گیری از اساتید مجرب و تجهیزات متناسب، نیاز به حمایت علاقمندان به توسعه علوم نوین بسیار ضروری است.

تشریح طرح نانو در خلقت

این بانوی کارآفرین با طرح این مطلب که همه افراد در هر رشته تحصیلی می‌توانند در دوره‌های آموزشی حضور یابند، گفت: خوشبختانه اساتید مجرب در خانه نانو با ساده‌سازی مفاهیم نانو به زبان ساده و تدوین سرفصل‌هایی مانند «نانو در خلقت» بهره‌گیری از این حوزه را حتی برای علاقه‌مندان حوزوی نیز ممکن و میسور نموده‌اند تا علاقمندان در طیف گسترده‌ای از علوم با نانو، واحد بنای خلقت آشنا شده و از جلوه‌های قدرت لایزال الهی در این ابعاد کوچک حیات، از منظر دیگری عظمت بیکران الهی را درک کنند.

کاشانیان با اشاره به این‌که با توجه به گسترش روزافزون علاقمندان به حوزه نانو، فضای کافی برای گسترش برنامه‌های آموزشی خود و اهداف ترویجی در حوزه نانو را ندارند، گفت: یکی از خواسته‌های ما از مسئولان در اختیار قرار دادن فضاهای آموزشی و سالن‌های مجهز برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های علمی تخصصی و عمومی خانه نانو است.

کد خبر: ۶٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha