۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
گرانی مواد اولیه در قیمت‌گذاری محصولات دیده نمی‌شود
دبیر انجمن صنایع و معادن استان یزد:

گرانی مواد اولیه در قیمت‌گذاری محصولات دیده نمی‌شود

یزد- آزادمرد، دبیر انجمن صنایع و معادن استان یزد و عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران معتقد است که گرانی مواد اولیه تأثیر بسیاری بر روی قیمت نهایی محصول می‌گذارد؛ در حالیکه سازمان حمایت همچنان این آیتم مهم را در قیمت‌گذاری در نظر نمی‌گیرد.

احمد آزادمرد در گفت‌وگو با بازار با اشاره به تحریم و گرانی مواد اولیه به عنوان اصلی‌ترین عامل در تولید داخلی، بیان اینکه قیمت‌گذاری‌ باید بر اساس قیمت مواد اولیه انجام شود، گفت: گرانی مواد اولیه تأثیر بسیاری بر روی قیمت نهایی محصول گذاشته است اما سازمان حمایت هنوز این آیتم مهم را در قیمت‌گذاری در نظر نمی‌گیرد.

دبیر انجمن صنایع و معادن استان یزد با تأکید بر اهمیت موضوع ارزش افزوده در تمام کشورهای دنیا، یادآور شد: ارزش افزوده موضوعی است که باید در ایران مورد رسیدگی و تجدیدنظر قرار گرفته و از مصرف‌کننده گرفته شود؛ ولی چون ساز و کار آن آماده نیست، همچنان از تولیدکننده وصول می‌شود و هنوز باید تولیدکننده وصول‌کننده پول اداره دارایی باشد.

آزادمرد به دلایل ترقی صنایع در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل قابل تأمل توسعه صنعتی در کشورهای توسعه یافته، قرار دادن زمین مجانی و وام بدون بهره به تولیدکننده از سوی دولت‌ها است.

وی ادامه داد: این در حالی است که صنایع در ایران همچنان هم تحت فشار بانک‌ها و موضوعاتی چون  مالیات و عوارض و ارزش افزوده قرار دارند.

 عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران بیشترین مشکل واحدهای صنعتی ایران با کشورهای هدف در صادرات را عامل لغو قرارداد در میانه مسیر صادرات دانست و گفت: دلیل این مشکلات ناپایداری‌های سیاسی است؛ چراکه در قراردادها برای هر تغییری جریمه گرفته می‌شود و در این مورد، همواره شرکت ایرانی متضرر می‌شود.

کد خبر: ۶۹٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha