۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
بیش از ٨۴ هزار راس دام در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شدند

بیش از ٨۴ هزار راس دام در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شدند

زاهدان- مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال در راستای هویت دار کردن دام‌های این استان ۸۴ هزار و ٣٧٣ راس دام سبک و سنگین پلاک کوبی شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سید حسین حسینی جنگجو اظهار داشت: از آنجایی‌که دام‌های بومی سرمایه ملی کشور هستند و نقش کلیدی در بقای انسان، حفاظت محیط زیست و بهره‌مندی از تطابق پذیری با هدف تولید گوشت قرمز و شیر خام دارند طرح هویت دار کردن دام بومی جهت شناسایی، ثبت و کنترل دام‌های بومی همزمان با سطح کشور در این استان نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا چهار هزار و ۵۶۸ نفر شتر ،۶ هزار و ۷۹۷ رأس گاو و گوساله و ۷۳ هزار و هشت رأس گوسفند و بز امسال با همکاری تشکل‌های دامپروری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پلاک کوبی شده و روند این کار همچنان ادامه دارد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حمل و نقل و خرید و فروش دام بدون پلاک در سطح استان ممنوع بوده و لازم است همه پرورش دهندگان دام هر چه سریع‌تر نسبت به پلاک کوبی دام خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس تمامی شرکت‌های حمل و نقل و مباشران حمل دام زنده موظفند پیش از حمل دام زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند و در صورت عدم انطباق از نظر تعداد، نوع دام و مبداو مقصد و سایر اطلاعات از صدور بارنامه حمل آن خودداری کنند.

کد خبر: ۶۹٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha