۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
استقبال گسترده فعالان گردشگری همدان از تسهیلات بنگاه محوری
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان اعلام کرد:

استقبال گسترده فعالان گردشگری همدان از تسهیلات بنگاه محوری

همدان - خاکسار؛ معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: واحدهای مختلف گردشگری در استان همدان از واگذاری تسهیلات به شیوه بنگاه محوری استقبال گسترده ای دارند و تاکنون ۱۳۰ فقره پرونده در حوزه گردشگری به بانک های عامل معرفی و تسهیلات مربوطه دریافت شده است.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از آنجا که شیوع ویروس کرونا به درازا کشید شاهد تداوم ضرر و زیان های بخش گردشگری در سطح کشور بودیم، عنوان کرد: در این زمینه پیگیری هایی در راستای ارائه تسهیلات و  حمایت ها از فعالان این عرصه صورت گرفت که در نتیجه بسته دوم حمایتی، تخصیص و مصوب شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: تسهیلات جدید تاسیسات گردشگری به شیوه بنگاه محوری انجام می شود به نوعی که تسهیلات به هر بنگاه اقتصادی مانند هتل ها، اقامتگاه های بومگردی و آژانس های مسافرتی و غیره بر اساس نوع واحد، درجه و ستاره آن اختصاص پیدا می کند.

وی اضافه کرد: در خصوص تسهیلات به شیوه بنگاه محوری، اطلاع رسانی جامع و کامل صورت گرفت ضمن اینکه جلساتی نیز با حضور تشکل ها برگزار شده است.

خاکسار ادامه داد: خوشبختانه واحدهای مختلف گردشگری در استان همدان از واگذاری تسهیلات به شیوه بنگاه محوری استقبال گسترده ای داشتند و تا به امروز ۱۳۰ فقره پرونده در حوزه گردشگری به بانک های عامل معرفی و تسهیلات مربوطه دریافت شده است.

تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بنگاه های گردشگری پرداخت شده و به مابقی بنگاه ها در فواصل بعدی با برطرف کردن مشکلات و موانعی که پرونده آن ها داشته، از این تسهیلات بهره مند خواهند شد

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان میزان کل تسهیلات گردشگری در این قالب را برای استان همدان افزون بر ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: از این میزان تسهیلات با پیگیری های انجام شده و تکمیل پرونده و تامین ضامن تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بنگاه های گردشگری پرداخت شده و به مابقی بنگاه ها در فواصل بعدی با برطرف کردن مشکلات و موانعی که پرونده آن ها داشته، از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

خاکسار گفت: هتل ها، راهنمایان گردشگری، آژانس های مسافرتی، میهمان پذیرها، اقامتگاه های بومگردی، واحد های پذیرایی بین راهی، مجتمع های خدمات رفاهی، مجموعه های بزرگ گردشگری مانند شرکت تله کابین گنجنامه و شرکت سیاحتی علیصدر از جمله تاسیسات گردشگری در استان همدان هستند که از تسهیلات گردشگری به شیوه بنگاه محوری استفاده کرده اند.

هیچ یک از تاسیسات گردشگری همدان نتوانستند از تسهیلات خسارت ناشی از سیل سال ۹۸ استفاده کنند

وی در زمینه تسهیلات ارائه شده به واحدها و تاسیسات گردشگری در قالب تسهیلات خسارت های ناشی از سیل ۹۸ نیز مطرح کرد: در استان همدان هیچ یک از تاسیسات گردشگری نتوانستند از تسهیلات خسارت ناشی از سیل سال ۹۸ استفاده کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: در این راستا سال گذشته سه واحد اقامتگاه بومگردی، هتل الماس ملایر و شرکت گنجنامه برای اخذ تسهیلات معرفی شدند اما به دلیل اینکه دارای شرایط و ویژگی های مدنظر نبودند یا اینکه دیر ثبت نام آنها انجام گرفته بود، نتوانستند از تسهیلاتی در این قالب برخوردار شوند.

کد خبر: ۶۹٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha