۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
افزایش ۳۵ درصدی قیمت غذای رستوران‌ها
رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران مطرح کرد

افزایش ۳۵ درصدی قیمت غذای رستوران‌ها

میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران اظهار داشت: نسبت به زمانی که شیوع کرونا در اوج بود و رستوران‌ها نیز باز بودند، تقاضا کمی بهتر شده ولی در مجموع رستوران‌ها وضعیت خوبی ندارند. در زمان اوج کرونا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش تقاضا به وجود آمد که الان نسبت به آن زمان ۱۰ تا ۱۵ درصد بهبود پیدا کرده و افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، سید علی اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران در مورد وضعیت رستورانها بعد از کاهش آمار تلفات کرونا اظهار کرد: اعتماد مردم به رستورانها کاهش پیدا کرده، گرانی اجناس نیز مزید بر علت شده است. مشکلات عدیدهای در صنف رستورانداران وجود دارد از جمله تهیه اجناس، حقوق کارگران و بیمه. با این حال نسبت به گذشته تقاضا فروکش کرده و مردم کمتر به رستورانها مراجعه میکنند.

وی افزود: نسبت به زمانی که شیوع کرونا در اوج بود و رستورانها نیز باز بودند، تقاضا کمی بهتر شده ولی در مجموع رستورانها وضعیت خوبی ندارند. در زمان اوج کرونا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش تقاضا به وجود آمد که الان نسبت به آن زمان ۱۰ تا ۱۵ درصد بهبود پیدا کرده و افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران اظهار داشت: نسبت به زمانی که شیوع کرونا در اوج بود و رستورانها نیز باز بودند، تقاضا کمی بهتر شده ولی در مجموع رستورانها وضعیت خوبی ندارند. در زمان اوج کرونا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش تقاضا به وجود آمد که الان نسبت به آن زمان ۱۰ تا ۱۵ درصد بهبود پیدا کرده و افزایش یافته است تصریح کرد: گرانی هم علاوه بر بیاعتمادی حاصل از کرونا در این کاهش تقاضا مزید بر علت بوده است. علاوه بر افزایش حقوق پرسنل، بیمه، مالیات و ... مواد اولیه نیز افزایش قیمت زیادی داشته است. رب گوجه فرنگی ۱۶ کیلوگرمی ۲۸۰ تا ۲۹۰ هزار تومان، روغن ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، هر کیلو برنج ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان شده است. جوجه را ۳۰ هزار تومان میخریدیم اما الان به ۴۵ هزار تومان رسیده است.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: قیمت غذای نهایی که در رستورانها عرضه میشود نسبت به قبل از کرونا حدود ۳۵ درصد افزایش داشته، تورم اعلامی هم بیشتر از ۳۲ درصد شده است. ارگانهای ذیربط کمی به فکر اصناف باشند وضعیت کسبوکار اصلا خوب نیست.

کد خبر: ۶۹٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha