۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
حرکت جاده های زنجان در مسیر ایمنی| شناسایی ۸۷ نقطه پرحادثه جدید
گزارش خبری؛

حرکت جاده های زنجان در مسیر ایمنی| شناسایی ۸۷ نقطه پرحادثه جدید

زنجان- دلیل آمار بالای تصادفات در محورهای مواصلاتی زنجان را باید در کنار عامل انسانی در زمینه های دیگر همچون ایمنی راه ها و وجود نقاط حادثه خیز جستجو کرد، عواملی که برای رفع آنها باید برنامه ریزی ویژه صورت بگیرد.

بازار؛ گروه استان ها: ایمنی جاده ها نه تنها در کاهش تصادفات جاده ای فوتی و جرحی موثر است بلکه باعث می شود سرمایه های انسانی از بین نرود و جامعه دچار آسیبهای اقتصادی نشود. 

می طلبد برای ایمن سازی جاده های پر تصادف و پر حادثه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و پلیس راه نسبت به شناسایی نقاط پر حادثه مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند و تحقق این مهم به اعتبارات زیادی نیاز دارد. 

ظهر یکشنبه در راستای ایمن سازی جاده های استان جلسه ای تشکیل شد که در این زمینه استاندار زنجان بر لزوم تقویت ایمن سازی جاده های پر حادثه در استان تاکید کرد و می گوید: باید این مهم توسط اداره راهداری و پلیس راه به دقت شناسایی شود. 

فتح الله حقیقی با بیان اینکه در سالجاری با همکاری پلیس راه استان ۸۷ نقطه پر تصادف در استان شناسایی شده است، می افزاید: باید ایمن سازی این راهها باید اولویت بندی شود و راههایی که بیشترین در اولویت  هستند ایمن سازی شوند. 

ایمن سازی آزاد راه زنجان به تبریز شتاب بگیرد
وی با بیان اینکه نقشه راه استان زنجان در همه ابعاد مدیریتی تنظیم شده و در حال اجرا است، می گوید: برای راه‌های استان نقشه راه تهیه شده است و براساس این نقشه راه دستگاههای اجرایی  طرح های خود را اجرا کنند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه در خصوص توجه نکردن پیمانکار زنجان به تبریز به تعهدات خود قوه قضائیه نیز وارد عمل شد و  تذکرات جدی به پیمانکار این پروژه داده شد، می گوید: اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی آزاد راه‌های استان اختصاص یابد و شرکت آزاد راه زنجان به تبریز کمترین اقدام را برای اصلاح و ایمن سازی این محور انجام داده و باید پاسخگو باشد.

اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی آزاد راه‌های استان اختصاص یابد و شرکت آزاد راه زنجان به تبریز کمترین اقدام را برای اصلاح و ایمن سازی این محور انجام داده و باید پاسخگو باشد

حقیقی با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته توسط پلیس راه استان در کاهش تصادفات بسیار موثر بوده است، می افزاید: باید کاهش تصادفات در استان تثبیت شود. 

وی با بیان اینکه شناسایی نقاط حادثه خیز در استان زنجان مورد توجه قرار گیرد، ادامه می دهد: در شناسایی این نقاط مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد. 

تقاطع غیر همسطح دانشگاه زنجان ایمن سازی شود 
استاندار زنجان با بیان اینکه باید اجرای ایمن سازی تقاطع غیر همسطح دانشگاه زنجان مورد توجه قرار گیرد، می گوید: دانشجویان فرزندان خود ما هستند و باید به سلامتی آنها توجه شود و اعتبار لازم به این پروژه اختصاص یابد. 

حقیقی می گوید: ما بر ایمن سازی این نقطه تاکید داریم و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این خصوص مدیریت لازم را داشته باشد و دستگاه‌های متولی در رفع نقاط حادثه خیر جاده ای استان نباید فرصت‌ سوزی بکنند و با تمام توان تلاش کنند. 

در ادامه این جلسه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان بر لزوم تقویت ایمن سازی جاده‌های استان زنجان اشاره کرد و می گوید: طی سه سال گذشته ۶۹ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان ایمن سازی شده است.

عبدالحسین علی اکبری از شناسایی ۱۰۵ نقطه حادثه خیز در استان زنجان طی سال ۹۶ خبر داد و می گوید: از این تعداد ۵۰ نقطه تصادف عادی بود و ۴۷ نقطه هم پر تصادف بود و  از ۴۷ نقطه هم تعداد ۱۶ نقطه پر تصادف در استان زنجان ایمن سازی شده است.

شناسایی ۸۷ نقطه پر تصادف جدید در استان زنجان 
وی با بیان اینکه در سال جاری ۸۷ نقطه پر تصادف جدید در استان زنجان بر اساس یک سری شاخص ها با همکاری پلیس راه استان زنجان شناسایی شده است، می افزاید: با برنامه ریزی ایمن سازی می شوند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه ایمن سازی این تعداد نقطه در سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود، می گوید: ۵ تا ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی نقاط پر حادثه و پر تصادف داریم و ۵۰ میلیارد تومان هم نیاز است. 

نصب روشنایی، علائم و تابلوهای هشدار دهنده معابر برون‌شهری، تونل‌ها و همچنین ایمن سازی نقاط پرتگاهی و نصب حفاظ ایمنی، تعریض، اصلاح هندسی راهها از جمله اقدامات صورت گرفته برای آشکارسازی نقاط پر تصادف در جاده‌های زنجان است که تاکنون در کاهش تصادفات هم بسیار موثر بوده است

علی اکبری یادآور می شود: نصب روشنایی، علائم و تابلوهای هشدار دهنده معابر برون‌شهری، تونل‌ها و همچنین ایمن سازی نقاط پرتگاهی و نصب حفاظ ایمنی، تعریض، اصلاح هندسی راهها از جمله اقدامات صورت گرفته برای آشکارسازی نقاط پر تصادف در جاده‌های زنجان است که تاکنون در کاهش تصادفات هم بسیار موثر بوده است. 

وی با بیان اینکه اعتبار زیادی برای ایمن سازی جاده‌های استان نیاز است، می افزاید: باید اعتبارات زیادی برای ایمن سازی نقاط پر حادثه تخصیص یابد و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر ایمن سازی جاده‌های استان تاکید فراوان دارد.

نقاط پر حادثه یا تصادف تمام نشدنی نیست
همچنین معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه نقاط پر حادثه یا تصادف تمام نشدنی نیست، می گوید: اعتبار لازم برای ایمن سازی نقاط پر تصادف بستگی به وضعیت راهها دارد.

جواد یوسفی با بیان اینکه عملیات آشکارسازی نقاط پر تصادف شامل نصب علائم اطلاعاتی و ایمنی، پیش آگاهی و سایر تجهیزات ایمنی است که باید مورد توجه قرار گیرد، می افزاید: ایمن سازی راهها باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر طول راه‌های ارتباطی این استان بیش از پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است، می گوید: ۲۰۰ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان آزادراه، ۱۱۴ کیلومتر بزرگراه، راه های اصلی و فرعی بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر و چهار هزار و ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی است و اصلاح نقاط پر حادثه و یا پر تصادف بستگی به میزان راهها دارد و ایمنی نقاط پر تصادف استان زنجان با همکاری پلیس راه استان با قوت بیشتری شناسایی می شود.

بی شک توجه به توسعه زیر ساخت های حمل و نقل از یک سو و توجه به ایمن سازی محورهای مواصلاتی می تواند نقش مهم در تضمین سلامت سفر داشته باشد، هرچند نباید وجود خطای انسانی و وضعیت موجود در سیستم ایمنی خودروها را در افزایش آمار تصادفات جاده ای بی تاثیر دانست. ولی باید برنامه ریزی و اعتبارات ویژه برای اصلاح نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۶۹٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha