۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
 بازار سرمایه یک ثروت بین نسلی است/ استفاده ابزاری از بازار سرمایه در سال ۹۹
دبیر انجمن اقتصاددانان:

بازار سرمایه یک ثروت بین نسلی است/ استفاده ابزاری از بازار سرمایه در سال ۹۹

مولوی، دبیر انجمن اقتصاددانان و کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه یک ثروت بین نسلی است.

به گزارش بازار، «پیمان مولوی» افزود: تعریف ثروت بین نسلی عبارت است از این که در طول دوره نسل های مختلف از این ابزار کارآمد ساخته دست بشر می خواهد استفاده کنند.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه در سال جاری از بازار سرمایه در کشور به عنوان یک ابزار استفاده شد؛ ابزاری با رویکردهای بسیار کوتاه مدت و در اقتصادی که خود به خاطر یکسری معضلات و مشکلاتی مثل تحریم ها و عدم رشد اقتصادی کوتاه مدت شده بود.

دبیر انجمن اقتصاددانان و کارشناس بازار سرمایه گفت: امسال از یک طرف بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار سرمایه شد و از طرف دیگر میلیون ها نفر در مدت چند ماه به جمع سهامداران این بازار افزوده شدند که یک رکورد بین المللی است البته این به معنای خوب بودن نیست.

وی افزود: اتفاقی که در انتهای سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در بازار سرمایه کشور افتاد این بود که بازار سرمایه درگیر سرمایه گذاران حقیقی وتازه وارد را به یک بازار بدون ریسک تبدیل کردند.

مولوی اظهارداشت: بازاری که توام با ریسک نوسانات دلار جهانی، ریسک توام با اتفاقات سیاسی و اقتصادی اعم از بین المللی و داخلی، نرخ بهره و بسیاری موارد دیگر است متاسفانه این بازار در ذهن بسیاری از افراد به بازار بدون ریسک تبدیل شد.

وی ادامه داد: مشکل از همین نقطه یعنی بدون ریسک جلوه دادن بازاری به نام بازار سرمایه شروع شد با بدون ریسک نشان دادن بازارسرمایه خیل عظیمی از افراد را وارد این بازار کردند.

دبیر انجمن اقتصاددانان و کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: این بازار الزاما به خاطر حضور ذی نفعان در آن نا خدا آگاه یک ماهیت سود دارد یعنی بر اساس یک ماهیت سوداگرانه فعالیت می کند.

کد خبر: ۶۹٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha