۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
سردی هوا و افزایش هزینه‌های تولید در گلخانه‌ها؛ علت افزایش قیمت سبزی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران مطرح کرد

سردی هوا و افزایش هزینه‌های تولید در گلخانه‌ها؛ علت افزایش قیمت سبزی

حدود دو هفته‌ای می‌شود که سبزی‌های برگی و برخی از صیفی جات مانند خیار رسمی و لوبیا سبز در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران علت آن را سردی هوا و افزایش هزینه‌های تولید در گلخانه‌ها می‌داند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، اسدالله کارگر در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت سبزی های برگی در دو هفته اخیر چیست، گفت: در فصل زمستان به علت برودت هوا سبزیجات و برخی صیفی جات از مناطق خاصی از کشور تامین میشود.

وی ادامه داد: در تابستان سبزی و صیفی مورد نیاز تهران از شهرهای اطراف تهران یعنی ورامین، کرج و... تامین می شد، ولی در حال حاضر جنوب کشور تامین کننده بخشی ازسبزیجات و صیفی جات مورد نیاز کشوراست و بخشی دیگر نیز توسط گلخانه ها تامین میشود و طبیعتا هزینه ها بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اضافه کرد: علاوه بر جنوب اصفهان، کاشان و شهرهای شمالی تامین کننده بخشی از سبزیجات از جمله تربچه، ریحان، تره، پیازچه و اسفناج هستند که در برخی از این استانها در گلخانه و در برخی دیگر کشت در فضای باز است.

وی در پایان گفت: در زمستان با افزایش قیمت مقطعی برخی اقلام مواجه هستیم اما قیمت ها به زودی با گرم تر شدن هوا کاهشی میشود.

کد خبر: ۶۹٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha