۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
امضا قرارداد تامین ۱۰ شناور راهنمابر مورد نیاز بنادر

امضا قرارداد تامین ۱۰ شناور راهنمابر مورد نیاز بنادر

دو قرارداد سرمایه گذاری برای تامین و تحویل ۱۰ شناور راهنمابر مورد نیاز بنادر شمالی و جنوبی کشور، بعدازظهر امروز بین سازمان بنادر و دریانوردی و دو شرکت سازنده شناور به امضا رسید.

به گزارش بازار، ارزش این قراردادها که در مراسمی با حضور آقایان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و با استفاده از ظرفیت قانون حداکثر استفاده از تولیدات داخلی به امضا رسید، سه هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال است.

این دو قرارداد شامل طراحی، ساخت و تحویل ۵ فروند شناور راهنمابر فولادی برای بنادر شمالی کشور و قرارداد طراحی، ساخت و تحویل ۵ فروند شناور راهنمابر آلومینیومی برای بنادر جنوبی کشور است و با هدف ارتقای توان عملیات دریایی کشور بین سازمان بنادر و دریانوردی و دو شرکت صنعتی دریایی منعقد شد.

این قراردادها در مراسم امروز به امضای آقای محمدرضا اله یار عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی و آقایان محمدرضا زمانی مدیرعامل شرکت آرام شناور کیان قشم و امیر مقیمی مدیرعامل شرکت مهندسی پژوهش صنعت نفت صدرا ساحل رسید.

همچنین با هدف بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی کشور در بخش حمل و نقل دریایی و ارتقای جایگاه صنعت حمل و نقل دریایی در سطح منطقه و جهان، یک تفاهم‌نامه همکاری فنی، تخصصی و پژوهشی بین سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه علم و صنعت ایران به امضا رسید.

آقایان راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران این تفاهم نامه همکاری را امضا کردند.

توسعه مدیریت علمی در بنادر بازرگانی متناسب با تحولات و پیشرفت‌های فناوری در این بخش مهم اقتصادی کشور، نهادینه کردن علم و پژوهش و فناوری در سازمان بنادر و دریانوردی همجهت با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، ارتقای کیفی و توسعه تحقیق و مطالعه در امور بندری و دریایی و کشتیرانی بازرگانی، انجام اقدامات آموزشی، پژوهشی، مشاوره‌ای، فناورانه و دانشی به منظور رفع چالش‌های کنونی بنادر و دریانوردی کشور و ترغیب اساتید و سوق دادن پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران به موضوعات بندری و دریایی، برنامه‌ریزی مشترک برای رسیدن به تجاری سازی و ایجاد فناوری‌های جدید و مورد علاقه و نیاز طرفین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

کد خبر: ۶۹٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha