۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
۱۳۰۰تن دانه روغنی از کشاورزان استان سمنان خریداری شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان:

۱۳۰۰تن دانه روغنی از کشاورزان استان سمنان خریداری شد

سمنان - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: در سال جاری این اداره کل از بهره‌برداران و کشاورزان یک‌هزار و ۳۳۱ تن دانه روغنی شامل ۵۰۰ تن آفتابگردان و ۷۳۱ تن کلزا خریداری کرده است.

محمدباقر منوچهری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه شرق استان سمنان به‌خصوص ظرفیت ویژه‌ای برای کشت دانه روغنی آفتابگردان و البته در کنار آن ایجاد صنایع تبدیلی مانند کارخانه تولید روغن است، بیان داشت: در سال جاری غله و خدمات بازرگانی استان ۵۰۰ تن دانه روغنی آفتابگردان از بهره‌برداران و کشاورزان خریداری کرده است.

وی بابیان اینکه ۷۳۱ تن کلزار نیز از کشاورزان استان سمنان خریداری‌شده است، گفت: مجموعاً یک‌هزار و ۳۳۱ تن دانه روغنی در سال جاری از کشاورزان خریداری‌شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان، از خرید ۸۵ هزار و ۲۳۹ تن گندم طی سال ۹۸ از کشاورزان استان نیز خبر داد و گفت: ۳۲ محل خرید گندم مازاد کشاورزان در استان تدارک دیده‌شده بود که ۱۳۰ نفر نماینده نیز در آن حضور و فعالیت داشتند.

منوچهری از توزیع بیش از ۶۰ هزار تن آرد در بین نانوایی‌های استان سمنان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: سهم نانوایی‌های آزاد پز ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن و سهم نانوایی‌های دولتی ۴۵ هزار و ۲۰۱ تن آرد بود و از سوی دیگر ۹ هزار و ۴۰۰ تن شکر نیز توسط غله و خدمات بازرگانی در سطح استان تأمین و توزیع شده است.

وی از واردات ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن گندم از خوزستان و گلستان به استان سمنان نیز در سال جاری خبر داد و گفت: دو هزار و ۷۰۴ تن برنج هندی نیز از بنادر جنوبی کشور به استان وارد و توزیع شد.

کد خبر: ۶٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha