۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
نخستین قدم ها در مسیر تحقق «گردشگری ایمن» در همدان برداشته شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نخستین قدم ها در مسیر تحقق «گردشگری ایمن» در همدان برداشته شد

همدان - خاکسار؛ معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه تعداد ۶۱ واحد گردشگری در استان همدان موفق به دریافت کد یا نصب نرم افزار «ماسک» شدند، گفت: این اقدام واحدهای گردشگری را به عنوان یک مقصد ایمن به مسافران معرفی می‌کند.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این روزها به سبب شیوع ویروس کرونا نیاز است تا نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز گردشگری مناسب باشد، عنوان کرد: در این زمینه تعداد ۶۱ واحدگردشگری در استان همدان موفق به دریافت کد یا نصب نرم افزار اپلیکیشن «ماسک» شدند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه این اقدام می تواند این واحدهای گردشگری را به عنوان یک مقصد ایمن به مسافران معرفی کند، اضافه کرد: با این اقدام گردشگران می توانند بدون دغدغه از مراکز گردشگری استفاده کنند و سفری ایمن داشته باشند.

حمایت ها نباید تنها در قالب تسهیلات بانکی ارائه شود ضمن اینکه در بسته حمایتی دوم که برای مجتمع های بزرگ گردشگری در نظر گرفته شده موارد دیگری مدنظر قرار گرفته است

وی با تاکید بر اینکه در راستای حمایت از مجتمع های بزرگ گردشگری بسته دوم حمایتی نیز ارائه شده است، مطرح کرد: حمایت ها نباید تنها در قالب تسهیلات بانکی ارائه شود ضمن اینکه در بسته حمایتی دوم که برای مجتمع های بزرگ گردشگری در نظر گرفته شده موارد دیگری مدنظر قرار گرفته است.

خاکسار در این زمینه عنوان کرد: امهال اقساط تسهیلات قبلی تا پایان سال جاری در این طرح مدنظر قرار گرفته و بدین صورت که اگر کسی بدهی بانکی یا اینکه اقساط بانکی معوق داشته باشد، بازپرداخت آن ها به سال ۱۴۰۰ منتقل می شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: امکان پرداخت هزینه تعرفه های آب، برق و گاز تاسیسات گردشگری تا پایان سال جاری یا سال ۱۴۰۰، استمهال بدهی های مالیاتی و همچنین امهال مالیات های سر رسید شده به ادارات تا سال ۱۴۰۰ و نیز امهال حق بیمه سهم کارفرمایی کسب و کارهای حوزه گردشگری از دیگر مصوباتی است که در راستای حمایت از تاسیسات گردشگری ابلاغ شده است.

خاکسار در ادامه یادآوری کرد: تمام حمایت هایی که در قالب طرح های مصوب به حوزه های مختلف گردشگری انجام می گیرد بدین سبب است که تاسیسات گردشگری هزینه ای نداشته باشند و به نوعی بتوانند نیروهایی که در واحد آن ها مشغول به کار است را حفظ و آمادگی لازم برای بازگشایی و رونق مجدد داشته باشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هیچ گونه ممنوعیت ویژه ای برای پذیرش میهمان در تاسیسات گردشگری اعمال نکرده و تنها دستورالعمل هایی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده اما به سبب پیک های کرونا و شیوع گسترده آن شاهد بودیم که مسافر چندانی به مراکز گردشگری مراجعه نمی کرد که این امر موجب شد تاسیسات گردشگری با حداقل ظرفیت کار کنند و هتل ها با پنج تا ۱۵ درصد ظرفیت خدمات ارائه دادند.

کد خبر: ۶۹٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha