۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه برای حمایت از طرح های پرورش ماهی و میگو
استاندار هرمزگان تاکید کرد:

لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه برای حمایت از طرح های پرورش ماهی و میگو

بندرعباس- استاندار هرمزگان بر لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه برای حمایت از طرح‌های پرورش ماهی و میگو تاکید کرد و گفت: باید به استعدادهای موجود در دریا توجه داشته باشیم و هرچه بیشتر از اقتصاد دریا محور حمایت کنیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، میزان تولید محصولات در بخش کشاورزی و صنعت و همچنین صادرات محصولات تولیدی  طی سال جاری افزایش یافته است.

وی خواستار سیاست‌گذاری تامین آب شرب مناطق ساحلی از طریق آب شیرین‌کن‌ها شد و افزود: در هرمزگان با تلاش گسترده، آب شیرین کن‌ها برای تامین آب شرب، وارد مدار شده‌اند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با تامین آب شرب شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر به صورت پایدار از طریق آب شیرین کن ها، آب سدهای شهرستان میناب برای شرب و رونق کشاورزی در این منطقه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

همتی با اشاره به انجام مطالعه احداث شش سد جدید در هرمزگان، تصریح کرد: با ساخت و بهره‌برداری از این سدها می‌توانیم سطح بیشتری از اراضی کشاورزی در هرمزگان را فعال کنیم که موجب افزایش اشتغال و تثبیت جمعیت به ویژه در مناطق روستایی خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۴۵ درصد مردم هرمزگان در روستاها زندگی می‌کنند، باید شرایط و اشتغال مناسب را برای آنان ایجاد کنیم و به همین منظور از ردیف بودجه توسعه سواحل مکران و توازن منطقه‌ای، احداث سدهای جدید در هرمزگان در راستای مهار آب و توسعه اشتغال‌زایی از طریق کشاورزی آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان خواستار توجه ویژه و تقویت بودجه طرح‌های آبخیزداری شد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ها موجب رضایتمندی مردم و استفاده از آن‌ها در بخش‌های مختلف شده که باید این امر در کمیسیون کشاورزی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

همتی، شیلات را یکی دیگر از استعدادهای مهم هرمزگان برشمرد و بیان داشت: تقاضای بسیاری برای سرمایه گذاری در زمینه پرورش میگو در هرمزگان وجود دارد که یکی از بزرگترین آنها سایت جدید هشت هزار هکتاری بندرلنگه است که برای فعال شدن آن به طور جدی پیگیر هستیم و چرخه بزرگی از اشتغال از طریق این سایت پرورش میگو ایجاد خواهد شد.

وی بر لزوم اختصاص ردیف بودجه ویژه برای حمایت از طرح های پرورش ماهی و میگو تاکید کرد و اظهار داشت: باید به استعدادهای موجود در دریا توجه داشته باشیم و هرچه بیشتر، از اقتصاد دریا محور حمایت کنیم.

استاندار هرمزگان، توسعه کشت گلخانه‌ای را یکی دیگر از اقدامات مهم در این استان برشمرد و افزود: صنعت گلخانه‌ای نیز باید به طور جدی مورد حمایت قرار گیرد.

کد خبر: ۶۹٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha