۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
۱۷۰ هزار تن کالا از گمرکات گلستان صادر شد
مدیرکل گمرکات گلستان:

۱۷۰ هزار تن کالا از گمرکات گلستان صادر شد

اینچه برون- حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: در ۱۰ ماه گذشته حدود ۱۷۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۸ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۱۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون و ۶۷۵ هزار دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

وی افزود: همچنین در ۱۰ ماه گذشته هفت هزار  و ۹۵۳ تن کالا به ارزش حدود ۱۴ میلیون و ۹۸۴ هزار دلار از گمرک اینچه برون وارد استان شد.

مدیرکل گمرکات گلستان ادامه داد: قیاس میزان صادرات و واردات امسال با مدت مشابه سال قبل خیلی معنادار نیست چرا که در سال گذشته به دلیل سیل به مدت دو ماه ارتباط ریلی و زمینی مرز اینچه برون با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه برقرار نبود و امسال هم در سه ماه نخست به دلیل شیوع کرونا صادرات و واردات از این مرز متوقف شد.

وی یادآور شد: مراودات تجاری از طریق ریل مرز اینچه برون از سوم تیرماه پس از چهار ماه توقف از سر گرفته شده است و ژنراتور برق،پارچه، روغن خام سویا، جو دامی و ماشین‌های جوجه‌کشی مهم‌ترین اقلام وارداتی و پنیر، رب گوجه فرنگی، ید و پلی استایرن مهم‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده است.

حسینی به مهم‌ترین مقاصد صادرات و مبدأ واردات گلستان هم اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماه گذشته ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان مهم‌ترین مقاصد صادراتی و ترکمنستان، قزاقستان، ترکیه و چین مهم‌ترین مبدأ واردات کالا به گلستان بوده‌اند.

کد خبر: ۶۹٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha