۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
اخذ گواهینامه برنامه ایمنی آب توسط آبفای همدان برای نخستین بار در کشور
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای همدان خبر داد:

اخذ گواهینامه برنامه ایمنی آب توسط آبفای همدان برای نخستین بار در کشور

همدان - مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان همدان از اعطاء گواهینامه ایمنی آب توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به آبفای استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، مجید زیبازاده با اشاره به اینکه این گواهینامه برای نخستین بار در کشور توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت برای شهر همدان صادر شده است، گفت: بر اساس اهداف تعریف شده، برنامه ایمنی آب باید با مشارکت دیگر دستگاه های استان و در راستای تضمین کیفیت آب شرب در تمامی شهرها و روستاها عملیاتی شود.

وی گفت: این برنامه در سال ۹۳ از سوی مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابلاغ و طی دوسال اخیر با جدیت توسط دفتر پایش کیفیت پیگیری شد.

زیبازاده افزود: برهمین اساس تیم کارشناسی به محوریت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب تشکیل و برگزاری جلسات به طور مستمر به منظور اجرای این برنامه در دستور کار قرار گرفت.

وی توضیح داد: در ابتدا برنامه ایمنی آب طی ۱۰ گام برای شهر همدان انجام و به موازات آن در آبفای روستایی سابق برای مجتمع روستایی سنگستان و ریواسیجان تویسرکان عملیاتی شد و در ادامه شهر رزن، به عنوان شهر دوم استان همدان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه چندین مرتبه توسط کمیته راهبردی برنامه ایمنی آب کشور، وزارت بهداشت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ممیزی های لازم در این رابطه انجام شد، گفت: پس از انجام ممیزی های مذکور، گواهینامه ایمنی آب به همدان به عنوان نخستین شهر در اجرای این برنامه اعطا شد.

وی توضیح داد: در این برنامه که با محوریت شرکت آب و فاضلاب و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود، دستگاه های نظارتی و اجرایی نظیر استانداری، فرمانداری، سازمان حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، سازمان پخش فراورده های نفتی، سازمان صنعت، معدن تجارت، شرکت آب منطقه ای، شهرداری و شرکت های مدعو مانند شرکت شهرک های صنعتی، با توجه به دستورکار جلسات مشارکت دارند.

کد خبر: ۶۹٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha