۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
قابلیت بهره گیری از پساب خروجی تصفیه خانه همدان در مصارف صنعتی
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب همدان خبر داد:

قابلیت بهره گیری از پساب خروجی تصفیه خانه همدان در مصارف صنعتی

همدان - حسینی بیدار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مطابق تحقیقات انجام شده پساب خروجی از تصفیه خانه همدان قابلیت بهره گیری در مصارف صنعتی، کشاورزی و زیست محیطی را دارد.

سید هادی حسینی بیدار در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پژوهش صورت گرفته بر روی پساب خروجی تصفیه خانه همدان گفت: این پژوهش سال گذشته  به درخواست نیروگاه شهید مفتح به انجام رسید و بر همین اساس پساب ورودی و خروجی از نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت طرف قرارداد پارامتر های اساسی پساب تصفیه خانه همدان را  طی بازه زمانی مورد نظر کنترل نمود، عنوان کرد: براساس بررسی های صورت گرفته وضعیت پساب تصفیه شده بسیار استاندارد و مطلوب است و هیچگونه مشکل زیست محیطی ندارد.

حسینی بیدار با تاکید بر اینکه مجریان در پژوهش مذکور آیتم های زیست محیطی و بهداشتی پساب را به دقت مورد ارزیابی قرار دادند، اظهار کرد: براساس قرارداد منعقد شده، پساب خروجی از تصفیه خانه و کیفیت هوا در ۱۰ نقطه از نقاط حساس نیروگاه شهید مفتح در فصول سرد و گرم مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این پژوهش بیش از هر چیز آلودگی های میکروبی مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: خوشبختانه بر اساس بررسی های صورت گرفته تمامی پارامترهای مورد ارزیابی درحد استانداردهای مصارف صنعتی و حتی کشاورزی بودند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در این ارزیابی کیفیت پساب قبل و بعد از کلرزنی مورد بررسی قرارگرفت، گفت: کیفیت هوا نیز در نقاط پرتردد پرسنل نظیر سالن کلرزنی، میدان مرکزی، سالن غذاخوری، درمانگاه، ساختمانهای CW، راهروها، کارگاهها، اتاق کنترل، تصفیه خانه بهداشتی و اطراف برجها ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح با ۲۷۰ هکتار وسعت مسئولیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق را عهده دار است، یادآور شد: پیش از ورود پساب از تصفیه خانه، این مجموعه از چاهایی با مصارف شرب برای خنک کنندگی برج هایشان استفاده می کرد که این خود موجب صدمات زیست محیطی فراوانی به منطقه پیرامونی و دشت ها شده بود که پس از اتصال به پساب تصفیه خانه تمامی چاهها به جزء دوحلقه از چاهها که مصارف آشامیدنی و بهداشتی دارند مابقی چاهها مسدود شدند.

حسینی بیدار عنوان کرد: در این ارزیابی پارامترهایی نظیر BOD :،COD ،TDS ،TSS ، نیتریت و نیترات، کدورت، فلوراید، سولفات، فسفات، سولفات، فلزات سنگین و شبه فلزات و PH پساب اندازه گیری شد که پس از ارزیابی مشخص شد تمامی این موارد مطابق استاندارهای سازمان بهداشت جهانی و زیست محیطی هستند.

وی اعلام کرد: به دنبال تحقیقات انجام شده مشخص شده پساب خروجی از تصفیه خانه همدان قابلیت بهره گیری در مصارف صنعتی، کشاورزی و زیست محیطی را داراست وضمن دارا بودن استانداردهای لازم، هیچگونه مشکلی در فصول مختلف ندارد.

کد خبر: ۶۹٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha