۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
طرح جهش تولید مسکن؛ بزودی در صحن علنی مجلس
نائب رئیس کمیسیون عمران خبر داد

طرح جهش تولید مسکن؛ بزودی در صحن علنی مجلس

آرامی، نائب رئیس کمیسیون عمران اعلام کرد: طرح جهش تولید مسکن که به تصویب این کمیسیون رسید آماده بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش بازار، منصور آرامی افزود: پس از اتمام بررسی لایحه بودجه این طرح در صحن علنی به بررسی و رای نمایندگان گذاشته می شود. به گفته آرامی بر اساس این طرح سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث می شود و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نائب رئیس کمیسیون عمران هدف اصلی این طرح را کاهش قیمت مسکن و در اختیار قرار گرفتن مسکن ارزان قیمت برای متقاضیان است.

آرامی با اشاره به صدور سالانه حدود ۳۵۰ هزار متر مربع پروانه ساخت آن در کشور گفت : پیشنهاد ما حمایت دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی از نظر تامین مصالح ساختمانی و اعطای تسهیلات است.

نائب رئیس کمیسیون عمران همچنین با اشاره به ظرفیت دریاهای کشور و ضرورت استفاده بهینه از این منابع گفت : در فراکسیون دریایی کمیسیون عمران این موضوع در دستور کار است و ارتقا جایگاه شیلات کشور بعنوان یکی از موضوعات اصلی در کمیسیون قرار گرفته است.

وی افزود: صدور مجوزها، صید ترال، موضوع سوخت و نیز اسکله های چند منظوره در سواحل جنوبی و شمالی کشور باید در دستور شیلات قرار گیرد.

آرامی گفت: با توجه به ظرفیت دریایی و شیلاتی کشور ضرورت دارد ۶ میلیون ایرانی در بخش صیادی در جنوب و شمال کشور مشغول کار شوند که این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: انتظار ما از سازمان بنادر، توجه بیشتر به بنادر کوچک کشور است چرا که این بنادر و همچنین اسکله های گردشگری و چند منظوره موجب اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری کشور می شود.

کد خبر: ۶۹٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha