۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
یک‌هزار تن روغن خوراکی در فروشگاه‌های اردبیل توزیع شد
رئیس سازمان صمت اردبیل:

یک‌هزار تن روغن خوراکی در فروشگاه‌های اردبیل توزیع شد

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از توزیع یک‌هزار تن روغن خوراکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان خبر داد.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به دنبال کمبود روغن در بازار و برگزاری جلسات متعدد در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با پیگیری‌های انجام شده سهمیه استان در این زمینه تخصیص پیدا کرده و ما در مرحله توزیع روغن جامد و مایع هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار تن روغن خوراکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان اردبیل توزیع شده که عمدتا روغن جامد و مورد مصرف مردم است که در این زمینه همچنان برنامه‌ریزی‌ها برای توزیع روغن ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: قرار است علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصلی در برخی از فروشگاه‌های منتخب شهرستان‌ها نیز توزیع روغن مایع را شاهد باشیم تا نگرانی‌ها از بابت تأمین این مواد مورد نیاز مردم رفع شود.

مخدوش شدن قیمت روی روغن‌های جامد توسط برخی سودجویان
صادقی افزود: متأسفانه عده‌ای دلال و واسطه‌گر با خرید و جمع‌آوری روغن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به فروش آن در بازار با قیمت بالا اقدام می‌کردند که با هماهنگی تعزیرات حکومتی قرار شد اکیپ‌های بازرسی اجازه تخلف در فروشگاه‌ها را ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای موظف شدند به ازای هر خانوار روغن توزیعی را به شکل معین و مشخص انجام داده و از فروش آزاد آن پرهیز کنند.

صادقی بیان کرد: افراد دلال با خرید روغن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سعی می‌کنند آن را به صاحبان رستوران‌ها و تالارها بفروشند که اکیپ‌های بازرسی موظف شدند در صورت مشاهده روغن جامد در تالارها و رستوران‌ها با صاحبان این اصناف برخوردی جدی داشته باشند.

وی در مورد مخدوش کردن قیمت روی کالا و عرضه آن به قیمت بالاتر نیز اضافه کرد: برخی از گزارش‌ها حکایت از مخدوش شدن قیمت روی روغن‌های جامد توسط برخی از سودجویان دارد که مردم در صورت مشاهده با چنین تخلفی آن را می‌توانند به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

صادقی ادامه داد: تاکنون تعدادی پرونده تخلف در این زمینه تشکیل شده و تلاش ما بر این است تا با متخلفان برخوردی جدی داشته باشیم.

تأمین تخم مرغ با مشکل روبه‌رو شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در مورد نابسامانی بازار تخم مرغ نیز اظهار کرد: نیاز روزانه استان ۳۵ تن است در حالی که تولید استان روزانه هشت تن می‌باشد.

وی تصریح کرد: قرار بود سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی استان‌های همسایه نسبت به تأمین مابقی نیاز استان اقدام کنند که این برنامه‌ریزی به نتیجه نرسیده و به همین دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اتفاق افتاده است.

صادقی در ادامه سخنان خود گفت: قرار است در روزهای آینده با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و صمت استان قیمت تخم مرغ به حد تعادل رسیده و در فروشگاه‌ها به قیمت ۱۷ هزار تومان عرضه شود.

وی افزود: برای رفع نیاز مردم در بخش شکر نیز با قیمت مصوب، شکر مورد نیاز به صورت بسته‌های یک کیلویی در فروشگاه‌ها در حال عرضه است و هیچ‌گونه مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

صادقی ضرورت همراهی مردم را در عرضه مناسب و خرید مطلوب یادآور شد و خاطر نشان کرد: مردم نگران تأمین مایحتاج ضروری در روزهای پایانی سال نباشند چرا که به اندازه کافی مایحتاج ضروری مردم در انبارها در حال نگهداری و توزیع مناسب است و هیچ کمبودی در بازار در کالاهای اساسی به وجود نمی‌آید.

کد خبر: ۶۹٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha