۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
 سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیاردی در معادن زاهدان/ ظرفیت معادن سیستان و بلوچستان در حال شکوفایی است
رئیس صمت سیستان و بلوچستان

سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیاردی در معادن زاهدان/ ظرفیت معادن سیستان و بلوچستان در حال شکوفایی است

زاهدان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریالی در دو معدن آهن و کرومیت شهرستان زاهدان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داوود شهرکی اظهار داشت: ذخیره قطعی معدن آهن «شوشکی» که در ۱۰۵ کیلومتری شمال غرب زاهدان در محدوده نصرت آباد واقع شده بر اساس پروانه بهره‌برداری یک میلیون و ۱۳۲ هزار تن کانسنگ آهن با عیار ۶۲.۷۴ درصد بر اساس پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استخراج اسمی سالیانه کانسنگ این معدن بر اساس پروانه بهره‌برداری پنج تن است، افزود: سرمایه‌گذاری اولیه بخش معدن در ابتدای صدور پروانه بهره‌برداری سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است و در حال حاضر ۱۵ نفر به صورت مستقیم در این معدن مشغول به کار می‌کنند.

وی همچنین به بازدید از معدن کرومیت «آبغلامان» اشاره کرد و گفت: این معدن هم در ۱۱۵ کیلومتری شمال غرب زاهدان در محدوده نصرت آباد واقع شده و واحد فراوری آن در ناحیه صنعتی نصرت آباد در حال احداث است که به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

شهرکی ادامه داد: خط استخراج این معدن اسفندماه سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شده و ذخیره قطعی آن بر اساس پروانه بهره‌برداری هفت هزار و ۱۰۰ تن کرومیت با عیار ۴۵.۴۴ درصد بر اساس پروانه بهره‌برداری صادر شده است. همچنین استخراج اسمی سالیانه کانسنگ این معدن بر اساس پروانه بهره‌برداری ۷۰۹ تن است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اکتشافات جدید و احداث کارخانه برای این معدن، سرمایه‌گذاری معدن و کارخانه آن به ۲۵ میلیارد تومان برسد و در آینده‌ای نزدیک اشتغال ۱۵۰ نفری را در آن شاهد باشیم.

کد خبر: ۶۹٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha