۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی را در اوج تحریم شکستیم
وزیر نفت:

بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی را در اوج تحریم شکستیم

زنگنه، وزیر نفت در آیین گشایش بیست و پنجمین نمایشگاه نفت گفت: دشمنان می‌خواستند صادرات نفت ما را به صفر برسانند، اما با فداکاری همکارانمان، بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در دوران تحریم شکستیم و داغ این را که صادرات نفت به صفر برسد، بر جگرشان گذاشتیم.

به گزارش بازار، بیژن زنگنه وزیر نفت در آیین گشایش رسمی بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: ترامپ و پمپئو به زباله دان تاریخ پیوستند، اما ما زنده‌ایم و با امید بیشتر برای ساختن کشورمان تلاش خواهیم کرد. در دوران تحریم بالاترین رکورد صادرات فرآورده نفتی را داشتیم.

وی افزود: به وضع کنونی قانع نیستم، شرکت‌های ایرانی باید تلاش کنند صاحب برند شوند.

وزیر نفت گفت: پس از همه‌گیری کووید ۱۹ بهره‌برداری نفت و گاز متوقف نشد، چون در این صورت جریان زندگی مختل می‌شد. اصل را بر رعایت شیو ه نامه بهداشتی و تداوم جریان تولید قرار دادیم.

زنگنه ادامه داد:در سال جهش تولید نمی‌شد رابطه بین کارفرما و پیمانکار را قطع کرد و لازم بود برای ادامه این رابطه با رعایت پروتکل بهداشتی نمایشگاه نفت را برگزار کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه شعار نمایشگاه امسال نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی است که شعار بسیار هوشمندانه‌ای است گفت:ملی شدن واقعی جز با تکمیل و اتکا به توانمندی داخلی امکان‌پذیر نیست.

زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد پارک فناوری نفت و گاز ری که اساسنامه آن در مراحل پایانی است اشاره کرد و گفت:این پارک که در جوار پالایشگاه تهران قرار دارد سبب می‌شود ارتباط دو طرفه با کسب وکارهای نوپا و دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود.

وی افزود: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری نفت نهایی شده است و امسال ۸۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه برای آن پیشنهاد کردیم که اثرات آن بیشتر از رقم کنونی است.

زنگنه ادامه داد: احیای چاه‌های کم بازده و بهینه سازی مصرف سوخت دو موضوعی است که برنامه داریم آن را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهاد دهیم تا آن را بررسی و روی آن مطالعه کنند.

وزیر نفت گفت: پیمانکاران در قرارداد نگهداشت و تولید ملزم اند ۸۰ درصد کالاها و تجهیزات مورد نیاز را از سازندگان داخلی تامین کنند که این موضوع سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

زنگنه با تاکید بر اینکه سازندگان داخلی به این موضوع توجه کنند که من به وضع کنونی قانع نیستم گفت: شرکت‌های ایرانی باید تلاش کنند صاحب برند شوند و در منطقه صادرات داشته باشند.

وی افزود: در سال‌های اخیر مشکل سرمایه‌گذاری داشتیم؛ دشمن ما به دنبال نابودی‌مان بود، اما ما در همین دوران بالاترین رکورد صادرات فرآورده نفتی را داشتیم.

وزیر نفت ادامه داد: ما داغ صفر شدن صادرات نفت را به جگر ترامپ گذاشتیم. آن‌ها مردند و به زباله‌دان تاریخ پیوستند، اما با امید بیشتر برای زنده نگه‌داشتن و آبادانی کشور هستیم.

وزیر نفت در بخش پایانی سخنان خود باردیگر بر صرفه جویی در مصرف گاز تاکید کرد و افزود: از مردم برای مصرف بهینه سوخت دعوت می‌کنم. کاهش یک تا دو درجه می‌تواند سبب شود همه از این نعمت خدادای استفاده کنند و چرخ صنعت هم بچرخد.

کد خبر: ۶۹٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha