۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
جهش تولید در ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی آیش آذربایجان‌شرقی
معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

جهش تولید در ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی آیش آذربایجان‌شرقی

تبریز- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح جهش تولید در ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی آیش در استان تولید محصولات زراعی سال آینده ۶۶ هزار تن بیشتر می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، علی رخ افروز امروز در جمع مدیران و کارشناسان زراعت و ترویج شهرهای جنوب استان اظهار داشت: در سال زراعی ۵۵۰ هزار هکتار از ارضی استان زیرکشت گندم، جو و حبوبات رفته است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید در ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی آیش در استان، تولید محصولات زراعی سال آینده ۶۶ هزار تن بیشتر می‌شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان‌شرقی، طرح جهش تولید باغ هدف استفاده از یافته‌های جدید محققان، افزایش تولید در دیم‌زارها و افزایش درآمد کشاورزان اجرا می‌شود.

رخ‌افروز، نهادینه کردن تناوب کشت در دیم‌زار و حضور مستمر کارشناسان در کنار کشاورزان را از دیگر مزایای طرح جهش تولید در استان اعلام کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: از ابتدای سال ۶۳ هزار تن کود ازته، ۴هزار تن کود فسفاته و یک هزار و ۷۰۰ تن کود پتاس بین زارعان در آذربایجان‌شرقی توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این جلسه گفت: طرح جهش تولید در ۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا می‌شود.

کریمی‌اصل افزود: با اجرای این طرح تولید محصولات زراعی در مراغه ۳ هزار ۵۰۰ تن بیشتر می‌شود.

در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به اجرای طرح جهش تولید در چهار شهر مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر با حضور مدیران جهاد کشاورزی، کارشناسان زراعت و ترویج و محققان بررسی و رفع شد.

کد خبر: ۶۹٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha