۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
ظرفیت اشتغال در بخش صنعت اردبیل ۳۷ درصد افزایش یافت
در سال جهش تولید؛

ظرفیت اشتغال در بخش صنعت اردبیل ۳۷ درصد افزایش یافت

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: ظرفیت اشتغال در بخش صنعت استان طی سالجاری بیش از ۳۷ درصد افزایش یافته است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال جهش تولید در سه محور برنامه‌ریزی‌ها و حرکت سازمان صنعت، معدن و تجارت به انجام رسیده که همچنان سعی می کنیم تا پایان امسال در هر سه بخش به اهداف تعریف شده دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام به صدور ۱۸۵ پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی کرده که یک رقم قابل توجه به شمار می رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این میزان پروانه بهره برداری صادر شده در قیاس با ۱۰ ماهه سال قبل ۷۶ درصد افزایش نشان می دهد که عمده این صنایع در اردبیل، مشگین شهر و نمین متمرکز شده است.

صادقی افزود: در کنار این اولویت برای تحقق شعار سال سعی کردیم تا احیای واحدهای صنعتی و تولیدی را در دستور کار قرار دهیم که در این زمینه نیز از ۷۵ واحد راکد که ابتدای امسال هدف گذاری شده بود تاکنون ۵۰ واحد به چرخه تولید و اشتغال بازگشته اند.

وی ظرفیت اشتغال ایجاد شده در این واحدهای راکد را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان امسال تلاشمان بر این است تا به هدف گذاری این حوزه که فعالیت ۷۵ واحد راکد در بخش صنعت و معدن است، تحققی عینی ببخشیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال در بخش اشتغال نیز برنامه ها و هدف گذاری ها به خوبی تحقق یافته که در قیاس با مدت مشابه سال قبل در این حوزه ۳۷ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی به افتتاح های دهه فجر اشاره کرد و گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر بیش از ۶۵ طرح صنعتی، تولیدی و معدنی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره برداری می رسد که عمده این صنایع در بخش صنعت بزرگ و صنایع متوسط است.

صادقی اضافه کرد: در شهرستان اردبیل واحد تولیدی شمش فولاد با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان در مرحله تکمیل ظرفیت است به طوریکه این مجموعه در حال حاضر توان اشتغال ۷۰ نفر را دارد.

وی بیان کرد: در قالب طرح توسعه ای که برای این مجموعه پیش بینی شده، تولید میلگرد به انجام خواهد رسید تا فرصت اشتغال برای بیش از ۱۲۰ نفر در این مجموعه صنعتی فراهم آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به واحد تولیدی اکسیژن و نیتروژن در اردبیل اشاره کرد و افزود: این مجموعه نیز که پاسخگوی نیاز بیمارستان های استان در استفاده از اکسیژن خواهد بود، با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال تکمیل است که دهه فجر فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۶۹٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha