۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کرونا دستاوردهای شغلی در قلب انگلیس را از بین برد| مرگ و میر در مناطق صنعتی ۳۰ درصد بالاتر از کل مناطق
بازار گزارش داد؛

کرونا دستاوردهای شغلی در قلب انگلیس را از بین برد| مرگ و میر در مناطق صنعتی ۳۰ درصد بالاتر از کل مناطق

محققان دانشگاه شفیلد هالام انگلیس در یک مطالعه تحقیقاتی اعلام کردند که پاندمی کرونا، ۱۰سال پیشرفت اقتصادی در مناطق صنعتی_قدیمی که به عنوان قلب این کشور در نظر گرفته می شوند را کاملا از بین برده است.

بازار؛ گروه بین الملل:  یک سال بیماری همه گیر کوید-۱۹ و هم اکنون نوع جدید و جهش یافته این ویروس، یک دهه پیشرفت  و تلاش در کاهش نرخ بیکاری در مناطق صنعتی انگلیس را از بین برده و نرخ بیکاری را بالاتر از سقوط اقتصادی در اواخر سال ۲۰۰۰ قرار داده است.

بر اساس گزارش دیلی میل آنلاین؛ محققان دانشگاه شفیلد هالام، یکی از ریشه دارترین و قدیمی ترین دانشگاه های انگلیسی در اولین مطالعه جامع در نوع خود، مقیاس شکست دوقلوهایی به نام سلامت و بهداشت و ضرورتهای اقتصادی  را در مناطقی از انگلستان که از نظر شکوفایی و رفاه از بحران عقب مانده اند ، نشان دادند.

گزارش کریستینا بیتی و استیو فوترژیل هشدار داد که بدون اقدامات دولتی که در دستور کار خود سطح بندی و تراز کردن قرار دهند، بخشهای بزرگی از میدلندز، شمال انگلیس، ولز و اسکاتلند همچنان که اقتصاد سرانجام از این بیماری همه گیر بهبود می یابد، به مبارزه ادامه خواهند داد.

حدود یک سوم جمعیت انگلستان در شهرهای صنعتی، شهرهای منطقه ای و میادین زغال سنگ سابق یعنی مناطقی از کشور که برای پیروزی بوریس جانسون در انتخابات عمومی ۲۰۱۹ بسیار مهم بودند، تحت پوشش این مطالعه زندگی می کنند.

حدود یک سوم جمعیت انگلستان در شهرهای صنعتی، شهرهای منطقه ای و میادین زغال سنگ سابق زندگی می کنند

در این مطالعه تحقیقاتی فوترژیل گفت: با بهبود اقتصاد از بحران مالی، پیشرفت واقعی در کاهش بیکاری در صنایع قدیمی بریتانیا وجود داشت، حتی اگر این مشکل به هیچ وجه حل نشده بود، اما در کمتر از یک سال از آغاز همه گیری،  این میزان افزایش درنرخ بیکاری در سراسر شهرهای صنعتی و قدیمی انگلیس بیش از جبران این دستاوردها بوده است. 

از نظر این دو محقق، این همه گیری ده سال پیشرفت اقتصادی در انگلیس صنعتی قدیمی را از بین برده است.

همه گیری کرونا ده سال پیشرفت اقتصادی در انگلیس صنعتی قدیمی را از بین برده است

همچنین این گزارش به سفارش Trust of Regeneration Coalfields که برای حمایت از جوامع معدنی سابق در سراسر انگلیس و اتحادیه انجمن های صنعتی، یک انجمن همه جانبه از مقامات محلی در مناطق صنعتی انگلیس، اسکاتلند و ولز تشکیل شده است، ارائه شده است.

 در طول ۹ ماه میان آغاز بحران در فوریه سال گذشته و نوامبر ۲۰۲۰، نرخ بیکاری در شهرهای صنعتی قدیمی به میزان  ۳۱۰ هزار ، در مزارع زغال سنگ سابق ۱۰۰ هزار و در شهرهای اصلی  ۱۴۰ هزار نفر افزایش یافت. همچنین، در همان دوره ، بیکاری در میان جوانان ۱۶تا ۲۴ ساله در مناطق صنعتی قدیمی تقریباً دو برابر شد.

برآوردهای اداره آمار ملی برای سه ماه منتهی به آگوست ۲۰۲۰ نشان داد که بیش از ۱.۵ میلیون نفر بیکار شدند که این رقم تقریباً ۲۰۹ هزار نفر بیشتر از سال قبل و ۱۳۸ هزار نفر بیشتر از سه ماهه قبل از آن بود.

بر اساس تحقیق دانشگاه شفیلد هالام، اگر یک سوم کارگرانی که به اجبار در مرخصی به سر می برند، تا پایان ماه اکتبر سال جاری شغل خود را از دست بدهند، تعدیل نیروها در شهرهای صنعتی قدیمی ۲۳۰ هزار، در مزارع زغال سنگ سابق ۸۰ هزار و در شهرهای اصلی به ۸۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

اگر یک سوم کارگرانی که به اجبار در مرخصی به سر می برند، تا پایان ماه اکتبر سال جاری شغل خود را از دست بدهند، تعدیل نیروها در شهرهای صنعتی قدیمی افزایش خواهد یافت

این محققان یادآور شدند که در اواخر سال ۲۰۲۰، رکود اقتصادی موجب شده بود که کلیه مزایای ناشی از کار در سراسر منطق صنعتی قدیمی تقریباً از هر شش بزرگسال در سن کار به یک نفر یعنی در مقیاس یک در شش برسد و در برخی از مقامات محلی مانند بخش هایی از میدلزبرو، و ناوزلی ۲۰ درصد ثبت شود.

طبق گزارش اداره آمار ملی (ONS) از عملکرد اقتصادی این کشور در سال گذشته، تولید ناخالص داخلی در  سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به میزان ۱۹.۸ درصد کاهش یافت که نشان دهنده بزرگترین انقباض سه ماهه اقتصادی انگلیس از سال ۱۹۵۵ بود و همچنین به عنوان دومین افت متوالی سه ماهه پس از سقوط ۲.۵ درصدی در سه ماهه اول سال گذشته به ثبت رسید.

با ورود اقتصاد انگلیس به رکود فنی، داده های اداره آمار ملی  نشان داد که اقتصاد این کشور در پایان ژوئن ۲۰۲۰ نسبت به پایان دسامبر ۲۰۱۹، ۲۱.۸ درصد کوچکتر شد. طبق مجموعه گزارشات ماهانه تولید ناخالص داخلی ONS، تولید ناخالص داخلی ۲.۱ درصد در ماه آگوست سال ۲۰۲۰  افزایش یافت و چهارمین افزایش ماهانه را به دنبال افت ۱۹.۵ درصدی در آوریل ۲۰۲۰ را ثبت کرد. با این حال، تولید ناخالص داخلی در ماه آگوست قبل از اینکه بیماری همه گیر کوید به طور کامل مشاهده شود ، به میزان ۹.۲ درصد زیر سطح ثبت شده در فوریه ۲۰۲۰ باقی ماند.

علاوه بر آن، طبق گزارش همین اداره ، تولیدات کشاورزی در نوامبر ۲۰۲۰ نسبت به ماه قبل آن به میزان ۱.۵ درصد کاهش را ثبت کرد و تولید را معادل ۳.۲ درصد، زیر سطح قبل از همه گیری قرار داد.

همچنین، طبق پیش بینی های وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی، ایجاد اختلال در بازارها به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب کاهش ۲۱ درصدی درآمد کل حاصل از کشاورزی در انگلستان در کل سال ۲۰۲۰ شد.

معادن و استخراج سنگ معدن در طی سه ماه منتهی به نوامبر ۲۰۲۰ با کاهش ۶.۹ درصدی همراه با کاهش قیمت نفت منجر به کاهش تولید استخراج نفت و گاز شد.

به طور کلی پیش بینی شده که تولید ناخالص داخلی انگلیس در سالهای ۲۱-۲۰۲۰ تا ۱۳.۱ درصد کاهش یابد. با این حال، با کاهش تأثیرات محدودیت های بهداشت عمومی بر اقتصاد، انتظار می رود تولید ناخالص داخلی به میزان ۱۱.۵ درصد در طول سالهای ۲۲-۲۰۲۱ بازگردد و طی ۵ سال آینده روند صعودی داشته باشد.

بر اساس گزارشات ارائه شده و تحقیقات صورت گرفته توسط این دانشگاه قدیمی، در همان روزهای ابتدایی ابتدای سال ۲۰۲۱، میزان آلودگی های تأیید شده مناطق صنعتی قدیمی به طور متوسط ​​۱۰ تا ۲۰ درصد بالاتر از میانگین آلودگی در کل انگلیس بود که توسط محققان به عنوان شواهدی از افراد کمتری که می توانند از خانه کار کنند، مشاهده شد.

همچنین، میزان مرگ و میر تجمعی در شهرهای صنعتی قدیمی و مزارع سابق زغال سنگ به طور متوسط ​​۳۰ درصد بالاتر از میانگین کل مناطق انگلستان است که این موضوع نشانگر  داشتن جمعیتی مسن تر و  با سلامتی کمتر است.

کد خبر: ۶۹٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha