۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
سالانه ۲۴۰ هزار تن الیاف از کشور صادر می شود
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت:

سالانه ۲۴۰ هزار تن الیاف از کشور صادر می شود

محرابی، مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از صدور سالانه ۲۴۰ هزار تن الیاف از کشور خبر داد و گفت: ۱۵ میلیون یورو از این مواد در هشت ماهه امسال از ایران به کشورهای دیگر صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، افسانه محرابی، مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از یک واحدصنعتی الیاف در دلیجان افزود: سالانه به طور متوسط ۲۰ میلیون یورو الیاف از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ماده اولیه پلی استر تنها توسط پتروشیمی تندگویان در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: عرضه‌های نامناسب در سال از سوی این واحد سبب افزایش رقابت و برهم زدن تعادل بازار شده و اگر این پتروشیمی عرضه مناسبی نداشته باشد مجبور به واردات پلی استر هستیم.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت بیان کرد: کف عرضه ۶ هزار و ۵۰۰ تن به صنایع پایین دستی اعلام شده و باید این مقدار به شکل مستمر ادامه‌دار باشد تا رقابت نزدیک به صفر برسد.

محرابی گفت: به منظور تعادل‌سازی عرضه و تقاضا، اقداماتی در سه مرحله شامل ظرفیت سنجی واحدها براساس دستگاه‌های نصب شده در واحدها، خرید و تولید که در سامانه بهین یاب وارد شده، انجام خواهد شد تا پتروشیمی ادعای تقاضای کاذب نداشته باشد.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت با اشاره به بازدید از واحد صنعتی الیاف ساویس در دلیجان افزود: دلیجان قطب اصلی تولید الیاف در کشور است که به عنوان یکی از مواد اصلی صنعت نساجی مصارف بسیاری در این صنعت دارد.

کد خبر: ۶۹٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha