۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
 ۵۰ هزار تن چغندر قند در مزارع کشاورزی استان قزوین تولید شد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۵۰ هزار تن چغندر قند در مزارع کشاورزی استان قزوین تولید شد

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۵۰ هزار تن چغندر قند از مزارع کشاورزی استان برداشت شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، تورج بنیادی در این باره اظهار کرد: از این میزان چغندر قند تولید شده ۳۸ هزار و ۴۰۳ تن چغندر قند توسط کشاورزان استان تحویل کارخانه قند قزوین شده است.

وی افزود: این میزان چغندر قند با عیار ۱۵.۷ درصد و افت ۳.۳ درصد تحویل کارخانه قند شده است.

بنیادی تصریح کرد : با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سال زراعی جاری و ابتدای فصل کاشت بالغ بر ۱۴۳۳ هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت چغندرقند رفته بود که در نهایت هزار و ۳۱۸ هکتار از این مزارع با سطح سبز مطلوب برداشت شده است.

به گفته ی وی؛ این میزان سطح زیر کشت نسبت به سال قبل که ۴۷۹ هکتار بوده رشد ۳ برابری داشته است.

بنیادی تولید خالص این محصول در سال زراعی جاری را؛ ۳۶ هزار و ۷۳۹ تن اعلام کرد و بیان داشت : این میزان نسبت به سال گذشته که ۱۶هزار و ۷۲۰ تن بوده ۱۱۹ درصد افزایش رشد داشته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در همین راستا در سال جاری؛ عیار چغندر قند تحویلی نسبت به سال قبل رشد ۱۰ درصدی داشته که عیار ۱۴.۳ درصد سال قبل به ۱۵.۷ درصد در سال جاری رسیده است.

بنیادی به متوسط افت محصول تحویلی چغندر قند در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت : متوسط افت چغندرقند تحویلی ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته که بر همین اساس متوسط افت محصول از ۴.۹۷ درصد به ۳.۳ درصد در سال جاری رسیده است.

به گفته ی وی؛ کل چغندر قند تحویلی توسط کارخانه قند و با احتساب محصولات ارسالی از سایر استانها در سال جاری به ۱۸۲ هزار و ۴۹۶ تن رسیده که این میزان نسبت به سال قبل ۱۱۶ درصد رشد را نشان می دهد.

بنیادی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته ۸۴هزار و ۱۸۵ تن محصول چغندر قند به کارخانه قند تحویل شده بود.  

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی مورد مصرف کشاورزان و دامداران حدود ۱۷ هزار تن از محصول تولیدی استان توسط دامداران فعال در استان خریداری و برای خوراک دامپروری مصرف شده است.

کد خبر: ۶۹٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha