۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
افزایش ۴۸ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور
وزیر صنعت در قم خبر داد؛

افزایش ۴۸ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور

قم- رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۴۸ درصدی تولید لوازم خانگی داخلی طی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی صبح پنج‌شنبه برای افتتاح چند پروژه صنعتی و گفت‌وگو با تعدادی از علما و مراجع تقلید و همچنین فعالان اقتصادی و صنعتی وارد شهر قم شد.

وی در ابتدای ورود به قم به شهرک صنعتی محمود آباد رفت و علاوه بر افتتاح طرح توسعه‌ای یک واحد بزرگ تولید لوازم خانگی، از تعدادی واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک بازدید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال و فریزر در واحد صنعتی پاکشوما قم در جمع خبرنگاران ایجاد تحریم و محدودیت در واردات لوازم خارجی را موجب رشد تولید محصولات داخلی از جمله لوازم خانگی دانست و گفت: میزان رشد در محصولات مختلف متفاوت است و در برخی تا صد درصد شاهد افزایش تولید نسبت به دوران قبل از تحریم هستیم که این موفقیت با اتکا به توان داخلی و تلاش صنعتگران ایرانی محقق شده است.

وی از افزایش ۴۸ درصدی تولید لوازم خانگی داخلی طی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی نیز پیشرفت خوبی داشته‌ایم و بیش از ۴۰ درصد قطعات مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

رزم حسینی با ابراز خرسندی از ایجاد جهش در تولید لوازم خانگی در کشور، اظهار کرد: این موفقیت برای زمانی که تحریم ها برداشته شود نیز باید ادامه یابد و زمینه صادرات محصولات ایرانی نیز فراهم شود.

وی همچنین از کاهش قیمت لوازم خانگی داخلی خبر داد و گفت: محصولات ایرانی می‌تواند با افزایش کیفیت، جایگاه خوبی در کشورهای منطقه داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به تأمین ورق‌های مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی و خودرو نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود تا ورق‌های فلزی و محصولات پتروشیمی با قیمت مناسب و در سریعترین زمان ممکن در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

در جریان سفر رزم حسینی به قم خط جدیدی در یک واحد تولید یخچال و فریزر با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد که می‌تواند برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

بازدید و راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در قم بود.

رزم حسینی در این سفر با آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی و مکارم شیرازی و همچنین تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) دیدار خواهد داشت.

شرکت در جلسه هم اندیشی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان قم از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر یک روزه است.

کد خبر: ۶۸٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha