۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
فعالیت ۲۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

فعالیت ۲۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در آذربایجان غربی

ارومیه- جلیلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در حال حاضر ۲۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان دارای پروانه بهره برداری در سطح استان فعالیت می کنند.

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: این کارخانه ها با ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون و دویست هزار تن، معادل ۱۰۰هزار تن خوراک دام و ۲۰۰.هزار تن خوراک آماده طیور و آبزیان در سال تولید می کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه های خوراک دام و طیور و آبزیان استان مجموعا با ظرفیت اسمی زیر ۳۰ درصد فعالیت دارند و در صورت ترغیب مرغداران و دامداران به مصرف خوراک آماده دام و طیور و ارائه تمهیداتی جهت صادرات به خارج از کشور و همچنین تامین نهاده ها برای کارخانجات شاهد استفاده از پتانسیل بالای کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان استان و پر شدن ظرفیت خالی آنها خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: حجم سرمایه گذاری انجام گرفته در این واحدها معادل هزار میلیارد تومان بوده و برای هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

جلیلی تاکید کرد: در راستای تولید خوراک دام یارانه ای و کنترل کیفی بازدید های دوره ای و نظارت مستمر توسط معاونت بهبود تولیدات دامی بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور استان انجام می‌شود.

وی گفت: بازدید از کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان، با هدف نمونه‌برداری و انجام آزمایش نمونه خوراک، ارائه آمار توزیع خوراک و نهاده‌های مصرفی و انعکاس و پیگیری مسائل و مشکلات است که با نظارت های مستمر شاهد افزایش کیفیت خوراک تولیدی در استان و کاهش چشمگیر تخلفات کارخانجات خوراک دام و طیور و ابزیان استان هستیم.

جلیلی خواستار توسعه و تکمیل زنجیره های تولید در بخش دام و طیور آذربایجان غربی شد و گفت: آذربایجان غربی با توجه به موقعیت خاص کشاورزی و دامپروی از استانهای پیشرو در تولید خوراک دام، طیور و آبزیان است.

کد خبر: ۶۸٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha