۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
 تاثیر دلار نیمایی بر سهام دلاری/ کانه‌های فلزی پرقدرت های چراغ خاموش
شروع پرقدرت فرود کم توان در ۷ اسفند؛

تاثیر دلار نیمایی بر سهام دلاری/ کانه‌های فلزی پرقدرت های چراغ خاموش

شاخص کل در پایان معاملات امروز با رشد ۵۸۸۱ واحدی توانست به کانال ۵۲۴۳۹۴ برسد، شاخص کل در معاملات امروز ۱.۱۳ درصد رشد کرد.

بازار- وحید بلالی: شاخص کل در پایان معاملات امروز با رشد ۵۸۸۱ واحدی توانست به کانال ۵۲۴۳۹۴ برسد، شاخص کل در معاملات امروز ۱.۱۳ درصد رشد کرد.

شروع پرقدرت فرود کم توان

معاملات در ابتدای امروز با قدرت کار خود را آغاز کرد،شاخص کل در آغاز معاملات امروز با رشد ۱۰۷۳۶ واحدی در ابتدای معاملات امروز به جایگاه ۵۲۹۲۴۲ رسید و در آستانه فتح کانال ۵۳۰ هزار واحد بود، اما رفته رفته بر فشار عرضه ها افزوده شده و بازار عقب نشینی خود را ادامه داد، بازار به پلنB خود برای رشد ادامه داده و از محدوده پرقدرت بیشتر از ۵۰۰۰ واحد عقب نشینی کرد، البته این اصلاح یا عقب نشینی در تحلیل دیروز پیش بینی شده بود اما این عقب نشینی به میزانی نبود که بازار را در محدوده منفی قرار دهد، علت اصلی این میزان افزایش ارزش معاملات خرد بود که به بیش از ۵۲۰۰ میلیارد تومان رساند.

شاخص کل قیمت هم وزن نیز ۱.۷۳ درصد رشد کرده که از میزان شاخص کل بیشتر بود و این نشان دهنده بار متوسط ها برای حفظ بازار صعودی است.

فرابورس پیشتاز بورس

شرکت فرابورس گزارشی را منتشر کرد که در آن افزایش بیش از ۱۰۰ درصد رشد فروش در ماه بهمن نسبت به ماه قبل را نشان می دهد که این میزان آمار بسیار فوق العاده ای است، این گزارش قطعا در روند سوددهی این شرکت بسیار موثر بوده و شاید جایگاه این شرکت را در مرحله بالاتری از بورس  درآینده میان مدت قرار دهد.

دلار نیمایی و تاثیر بر سهام های دلاری

دلار نیمایی در پایان معاملات دیروز به قیمت ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود که در پایان معاملات امروز این میزان به ۱۳و ۴۶۸ تومان رسید که کاهش قیمت قابل توجهی است، این کاهش قیمت می تواند بر نمادهای دلاری بازار به ویژه نمادهای پتروپالایشگاهی و فرآورده های نفتی تاثیرگذار باشد، در هفته های گذشته نمادهای پتروپالایشگاهی و فرآورده های نفتی رشد خوبی را تجربه کردند اما در صورت استمرار کاهش قیمت دلار نماد این گروه ها می تواند تحت تاثیر قرار گرفته و یا به محدوده منفی برود. البته وضعیت گروه فرآورده های نفتی در پایان معاملات امروز خوب بوده و تنها ۲ نماد شتران و ونفت در محدوده منفی قرار داشتند.

کانه های فلزی پرقدرت های چراغ خاموش

برخی از گروه ها هستند که از ابتدای امسال که برخی از نمادها بیش از ۲ برابر یا حتی ۳ برابر شده اند ، روند پر قدرتی نداشته و در میزان کم مثبت یا منفی نوسان کرده اند، یکی از این گروه ها کانه های فلزی است که نسبت به گروه فلزات اساسی بسیار کمتر رشد کرده و باید منتظر رشدی دوباره برای این گروه  باشیم، برخی از گروه های دیگر همچون قند و شکر نیز که در ماه های اخیر در محدوده به شدت منفی قرار داشتند شروع به روندی پرقدرت و صعودی کرده اند.

کد خبر: ۶٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha