۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
مجلس دور از حاشیه‌سازی‌ها، بودجه را به نفع معیشت مردم اصلاح می‌کند
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس:

مجلس دور از حاشیه‌سازی‌ها، بودجه را به نفع معیشت مردم اصلاح می‌کند

یوسفی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یازدهم گفت: معتقدم اگر کسی چهار عمل اصلی ریاضی را بلد باشد، متوجه می‌شود کسی که وعده سامان دادن صد روزه به اقتصاد کشور، چرخاندن همزمان سانترفیوژها و صنعت را داد، اکنون به وعده‌های خود عمل کرده است یا خیر؟

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در رابطه با اظهار نظر اخیر رئیس جمهور در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در صحبت‌های اخیر خود درست اشاره کردند که مردم کار می‌خواهند نه شعار؛ مردم اقدام و عمل می‌خواهند نه وعده؛ مردم ۷ سال پیش به شعارهای دولت تدبیر و امید در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی کشور رای داده اند اما وضعیت معیشت ارتقا نیافت.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم اگر کسی چهار عمل اصلی ریاضی را بلد باشد، متوجه می‌شود کسی که وعده سامان دادن صد روزه به اقتصاد کشور، چرخاندن همزمان سانترفیوژها و صنعت را داد، اکنون به وعده‌های خود عمل کرده است یا خیر؟ مردم حساب و کتاب را خوب بلد هستند اما ای کاش مسئولان اقتصادی دولت هم بلد بودند تا متوجه شوند افزایش قیمت مرغ از ۶ هزار تومان به بیش از ۲۷  هزار تومان و گرانی ها بدون افزایش متناسب حقوق کارمند، موجب کوچک‌تر شدن سفره مردم به ویژه اقشار کم درآمد و فقرا می‌شود.

عملکرد ۷ ساله دولت نشان می‌دهد که رئیس جمهور نه زبان دنیا را می‌فهمد و نه مشکلات مردم را درک می‌کند
وی در ادامه تاکید کرد: امسال ۱۸ میلیارد دلار و از سال ۹۷ الی ۹۸  نزدیک به ۴۵ میلیارد دلار سرمایه کشور در قالب ارز۴۲۰۰ تومانی به افراد نزدیک به دولت و پرنفوذ پرداخت شد تا مرغ، گوشت، دارو و کالاهای اساسی مردم گران نشود، اما نه تنها هیچ یک از این اتفاق‌ها رخ نداد، بلکه ذرت و دانه‌های روغنی نیز در اختیار مردم قرار نگرفت در حالی که در بازار آزاد وجود داشت، این موارد نشان دهنده همان حساب و کتابی است که دولت از آن صحبت می‌کند. دولتی که تمام امید و سیاستش را به برجام گره زد و شعار داد زبان دنیا و مردم را می‌فهمد اما عملکرد آن نشان داد که نه تنها زبان دنیار را نمی‌فهمد بلکه مشکلات مردم را نیز درک نمی‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس یازدهم ادامه داد: اگر مجلس از روز اول به دلیل ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تراز عملیاتی منفی بودجه و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه، با کلیات بودجه مخالفت می‌کرد، چنین صحبت‌هایی را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه دولت برخلاف اسناد بالا دستی و قانون برنامه ششم توسعه یک بار ۴۰ هزار میلیارد تومان و بار دیگر ۵۳ هزار میلیارد تومان و مجموعا ۹۳ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برداشت کرد، افزود: تعجب می‌کنم از رئیس جمهور حقوق دانمان که متوجه نبود برداشت از صندوق توسعه ملی بیشتر از سهم ۳۸.۵ درصدی که باید واریز به صندوق واریز می‌کردند خلاف قانون بوده و این مطلب را نمی‌داند.

خط قرمز مجلس، معیشت مردم و مقابله با رانت برای افراد با نفوذ است/ رئیس جمهور به جای حاشیه‌سازی به مردم در خصوص بورس پاسخ دهد
یوسفی با بیان اینکه خط قرمز مجلس هم معیشت مردم و مقابله با رانت برای افراد با نفوذ بوده و در این مسیر گام بر می‌دارد، اظهار کرد: مردم از رئیس جمهورشان انتظار دارند که به جای این حاشیه سازی‌ها در خصوص وضعیت امروز بورس و دعوت مردم به سرمایه‌گذاری توضیح دهد، نمایندگان مجلس وکارشناسان در آن زمان بارها هشدار دادند که این میزان رشد و سودهای رویایی با وضع تولید تناسب ندارند، دولت با همان ۴ عمل اصلی ریاضی هم می‌توانست متوجه شود در بازاری که تولید صورت نمی‌گیرد، رکود تورمی وجود داشته و مواد اولیه‌ای هم وجود ندارد چگونه به مردم سودهای کلان می‌دهد که مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق کرده و موجب کاهش سرمایه‌هاشان به یک سوم شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم در این ۷ سال متوجه شدند که راهی به جز اتکا و اعتماد به درون وجود ندارد، ادامه داد: دولتی ها باید از پشت ماشین های شاسی بلند بیت المال پیاده و از خانه‌های ده‌ها میلیاردی شمال شهر بیرون بیاید و مشاهده کند که مردم روستاها و پایین شهرها در معیشتشان هم دچار مشکل هستند؛ دیگر دوران ۷ سال شعار رئیس جمهور گذشته است، بیاییم در این مدت باقی مانده کاری کنیم که مردم خاطره‌ای هرچند کوچک از کارآمدی دولت داشته باشند.

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان و کارشناسان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ به دور از حاشیه‌سازی‌ها و به صورت شبانه روزی در حال اصلاح بودجه به نفع معیشت مردم هستند. البته در این مسیر ممکن است برخی که جلوی حقوق‌های نجومی‌شان گرفته شده و با محدود کردن پرداخت ها از طریق خزانه داری، اختیارات ریاست جمهوری و برخی از سازمان‌ها را کاهش پیدا کرده، ناراحت شوند اما کمیسیون تلفیق به دور از این حواشی با بهره‌گیری از کارشناسان، بودجه را به نفع مردم اصلاح خواهد کرد.

کد خبر: ۶۸٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha