۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
محدودیتی برای صادرات گوشت و خاویار از گلستان وجود ندارد
مدیر کل شیلات گلستان:

محدودیتی برای صادرات گوشت و خاویار از گلستان وجود ندارد

گرگان- مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان گفت: در حال حاضر این مجتمع از شرایط مناسب جهت سرمایه گذاری برخوردار است و محدودیتی برای صادرات گوشت و خاویار از گلستان وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی در جلسه بررسی آغاز به کار طرح پایلوت چهار مزرعه در مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان اظهار کرد: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع در خاورمیانه و تنها مجتمع در کشور مطرح است.

وی توضیح داد: در حال حاضر پرورش ماهیان خاویاری در کشور به صورت مزارع منفرد انجام می‌شود و برای اولین بار در استان گلستان چنین مجتمعی راه اندازی می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان در خصوص ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بیان کرد: تمام زیرساخت‌های اصلی و مورد نیاز از جمله جاده، برق و آب با کیفیت در نزدیکی این مجتمع وجود دارد که این امر می‌تواند تسریع در تولید را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در نتیجه 6 کیلومتر کانال کشی از دریا، به جرات می توان گفت با کیفیت ترین آب دریا، اول به مجتمع پرورش ماهیان خاویاری می‌رسد سپس روانه مجتمع پرورش میگو می‌شود.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان قوی‌ترین پیمانکار کشور، جهت آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع پرورش ماهیان خاویاری و مجتمع میگو گمیشان وارد عمل شده است و شرایط مناسب جهت سرمایه گذاری فراهم است.

قدس علوی در خصوص تامین بچه ماهی خاویاری مورد نیاز مجتمع گفت: در حال حاضر مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی زیر نظر شیلات گلستان، علاوه بر بازسازی ذخایر مسئولیت تامین بچه ماهیان خاویاری، جهت استفاده در مزارع منفرد را به عهده دارد.

به گفته قدس علوی همچنین جهت پشتیبانی چهار طرح پایلوت بچه ماهی خاویاری در مجتمع هم تمامی بچه ماهیان، تولیدی مرکز شهید مرجانی در داخل استان می‌ماند و این بچه ماهیان تماما به مصرف مراکز پرورش داخل استان می‌رسند چرا که هدف ما تامین نهاده‌های مورد نیاز مجتمع پرورش ماهیان خاویاری استان است.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان ورود به بازارهای جهانی را به عنوان یک دغدغه سرمایه گذاران مطرح کرد و گفت: این دغدغه کاملا ملموس و قابل تامل است و اما هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد. چرا که هیچ محدودیتی برای صادرات گوشت و خاویار به بازاهای جهانی متوجه سرمایه گذاران نخواهد شد. زیرا بنیاد مستضعفان کشور در حمایت از صنعت ماهیان خاویاری و صدور این محصولات به بازارهای جهانی مستقیما وارد عمل شد و دغدغه ای در این زمینه وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۶۸٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha