۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
ورود سامانه بارشی و پیش بینی کاهش شدید دما
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ورود سامانه بارشی و پیش بینی کاهش شدید دما

سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی کاهش شدید دمای هوا تا ۲۰ درجه گفت: صبح امروز از شمال و شمال غرب کشور گزارش برف و باران داشتیم.

به گزارش بازار، امیر سرکرده گفت: امروز در شمال غرب به ویژه در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و کردستان گزارش بارش برف و باران داشتیم و پیش بینی می‌شود همچنان در استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و به تدریج در کرمان و ایلام و نواحی شرقی خوزستان نیز بارش باران داشته باشیم.

وی گفت: در استان‌های کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بارش برف و باران را انتظار داریم. کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش‌ها از امشب آغاز می‌شود و در استان‌های قم، مرکزی و همدان نیز از بعد از ظهر بایستی منتظر بارش باشیم که بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود و در مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف است.

سرکرده افزود: در سواحل دریای خزر نیز بارش برف و باران آغاز خواهد شد ضمن اینکه فردا از میزان بارش در نواحی غربی کشور کم می‌شود و به نواحی شرقی می‌رسد و در خراسان‌های شمالی، رضوی و شمال خراسان جنوبی باید تا فردا منتظر بارش باشیم.

وی گفت: آب‌های جنوبی و شمالی کشور مانند دریای خزر و دریای عمان نیز مواج است و ارتفاع موج به دو تا دو و نیم متر نیز می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در استان تهران نیز بارش‌ها از ساعات بعد از ظهر و شب آغاز می‌شود.

سرکرده گفت: البته در کنار این بارش‌ها کاهش فوق العاده دما را نیز داریم به طوری که برای نواحی غربی کشور کاهش دما ۱۰ درجه، نواحی شمالی و شمال غرب کشور ۱۵ درجه و نواحی شمال شرق کشور از جمله خراسان شمالی و رضوی نیز تا ۲۰ درجه خواهد بود.

وی افزود: کاهش دما در نواحی غربی از امروز شروع می‌شود و در نواحی شرقی و مرکزی از فردا آغاز می‌شود و تا جمعه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود ماندگاری هوای سرد تا هفته بعد تداوم داشته باشد.

کد خبر: ۶۸٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha